امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
06/5 1396


گروه بازار پول -  شاید برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که دلیل شتاب نبودن کارت های هدیه صادر توسط بانکها و موسسات مالی و اعتباری در خودپردازها چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رازپول به نقل از اخبار بانک، صدور کارت‌های هدیه خدمتی جذاب و جالب توجه است که چند سالی توسط بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری صورت می پذیرد.

بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای ارائه کارت های هدیه تبلیغات گسترده و وسیعی را انجام می‌دهند و تلاش دارند سهم مناسبی از بازار برای خود دست و پا کنند.

کارتهای هدیه صادره توسط بانک ها و موسسات تنها در دستگاه‌های کارتخوان قابلیت نقدینگی و خرید دارد. همچنین علاوه بر بر دستگاه های کارتخوان فقط در خودپرداز های بانک صادر کننده کارت هدیه می توان برداشت وجه کرد.

کارت‌های هدیه جزو منابع ارزان قیمت بانک ها و موسسات است و هیچگونه سود سپرده ای به آنها پرداخت نمی شود. با توجه به هزینه کارت صادره برای مشتریان که پرداخت آن توسط خود بانک صورت می‌گیرد بانک ها تلاش می‌کنند هزینه دیگری را برای خود تحمیل نکنند.

به همین علت است که بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری قابلیت نقدشوندگی در خود پردازهای سایر بانکها و موسسات را برای کارتهای هدیه مسدود کرده اند.

برداشت ۲۰۰ هزار تومان از خودپرداز های عضو شبکه شتاب هزینه حدود دو هزار تومانی را برای بانک صادرکننده کارت به همراه دارد که باعث مسدود کردن نقدشوندگی کارت ها هدیه در خودپردازها شده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود