امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
05/16 1396


گروه بازار پول - مدیرعامل بانک سپه با اشاره به اهمیت و جایگاه صنایع و طرح های دانش بنیان گفت: امضای تفاهم نامه بانک سپه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور حمایت از صنایع دانش بنیان و حرکت به سمت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش رازپول به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی در مراسم امضای تفاهم نامه بانک سپه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، که به منظور همکاری در راه اندازی "مراکز شتاب دهی و نوآوری" و "تأسیس و توسعه فعالیت های صندوق سرمایه گذاری جسورانه"، همچنین همکاری به منظور بهره مندی از خدمات و محصولات شرکت های دانش بنیان در حوزه های کاری مرتبط بانکی برگزار شد، اظهار داشت: این تفاهم نامه می تواند زمینه ورود بانک های بزرگ به این حوزه را تسهیل نماید.


مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه طی سالیان گذشته فعالیت های خوبی در حوزه صنایع دانش بنیان صورت گرفته است، تصریح کرد: بانک سپه با درک اهمیت پروژه های دانش بنیان و نقش آن در توسعه پایدار کشور، برای کمک به این بخش توجه ویژه ای داشته است.

چقازردی اظهار داشت: تفاهم نامه بانک سپه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به منظورکمک به رشد و توسعه محصولات و خدمات دانش بنیان کشور منعقد شده است.

مدیرعامل بانک سپه در ادامه با اشاره به اقدامات و برنامه های شرکت سرمایه گذاری امید، به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ های بازار سرمایه برای کمک به برنامه های اقتصادی دولت و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: شرکت امید با پرتفوی متنوع از سرمایه گذاری در بخش های مولد و استراتژیک همچون معدن، سیمان، نفت، نیروگاه، شرکت های تأمین سرمایه و... از تفاهم نامه بانک سپه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت می کند.


رئیس هیأت مدیره بانک سپه با بیان اینکه این بانک از شرایط بسیار خوبی در نظام بانکی کشور برخوردار است، افزود: با توجه به زیر ساخت ها و وضعیت مناسبی که بانک دارد، برای کمک به بخش های مولد و صنایع دانش بنیان آماده هستیم.


وی اظهار داشت: با اجرایی شدن این تفاهم نامه ایده ها و افکار جدید وارد بانک و ساختار بانکی خواهد شد.


* دکتر حسینی: بانک سپه برای حمایت از اقتصاد دانش بنیان گام های اساسی برداشته است

عضو هیأت مدیره بانک سپه در ادامه مراسم آیین عقد تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: با تلاش مشترک بانک سپه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موجبات انعقاد تفاهم نامه به منظور رشد و توسعه محصولات و خدمات دانش بنیان فراهم شد.

وی گفت: بانک سپه در زمینه هم سویی با سیاست های کلان دولت، برنامه ها و اقدامات گسترده ای را تهیه نموده و دستاوردهای زیادی نیز داشته است و در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و به منظور فراهم کردن بستر مناسب برای حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان به صورت حرفه ای گام های بلند و اساسی برداشته است.

دکتر حسینی ادامه داد: حضور و حمایت مدیرعامل بانک سپه در انعقاد تفاهم نامه به عملیاتی و اجرایی شدن آن به نحو احسن کمک شایانی خواهد کرد.


عضو هیات مدیره افزود: این تفاهم نامه از طریق ایجاد مرکز شتاب دهنده در شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید به صورت هماهنگ اجرایی خواهد شد و با اخذ مجوزهای لازم از سازمان بورس اوراق بهادار برای ایجاد صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر (VC) در شرکت تأمین سرمایه امید، بخش تکمیلی آن نیز استقرار خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: بانک سپه در استراتژی های اخیر خود حرکت به سمت بانکداری باز (Open Banking) را شروع کرده و به منظور اجرای این سیاست، تعامل با شرکت های فین تک را در دستور کار خود قرار داده است.


دکتر حسینی افزود: انتظار می رود شرکت های فین تک هم نیازهای بانک و مشتریان را در عرصه تکنولوژی مالی فراهم کنند تا از ارزش افزوده آن همه بهره مند شوند.

عضو هیأت مدیره در پایان گفت: امیدوارم در تعاملات آتی برای اجرایی کردن مؤثر این تفاهم نامه اقدام کنیم.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود