امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
04/26 1396


گروه بازار پول - حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی ونظارت براصل۴۴ قانون اساسی درخصوص اقدامات بانک صنعت و معدن در جهت رونق تولید در كشور گفت: بانک صنعت و معدن به دلیل نقش پراهمیتی که در رونق تولید و صنعت کشور دارد به عنوان یک بانك توسعه اي – تخصصي ماموريت خود را به بهترين شكل به انجام می رساند.

به گزارش رازپول وی در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن افزود: اين بانك توانست مانند سال های گذشته با حركت در راستای سیاست های مجلس شورای اسلامی ، دولت و قوانین جاری تاثير چشمگيري در توسعه صنعتي كشور داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر انتظار داريم که فعالیت های بانک صنعت و معدن در این عرصه پر رنگ تر شود باید برای افزایش سرمایه و ايجاد سهولت بيشتر در قوانین و مقررات ، حمایت های لازم را از اين بانك انجام دهیم.

رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 خاطرنشان کرد: در عین حال که یک بانک توسعه اي نظير بانك صنعت ومعدن باید مقررات خود را داشته و فعالیت هايش را در چارچوب قانون پيش ببرد لازم است دولت و مجلس نيز در مصوبه های خود حمایت های لازم را در راستاي تامین مالی واعطاي اعتبارات به طرح های تولیدی ، از آن به انجام برسانند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: در حال حاضر برای افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن در مصوبه های قانون رفع موانع تولید و قوانین بودجه ای امتیازاتی را قائل شده ایم که البته کافی نیست و برای حمایت از تولید باید منابع بیشتری را در اختیار اين بانک قرار داد.

فولادگر تصریح کرد: یکی از شاخه های مهم اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی در عرصه صنعت و معدن است و تولید داخلي برای تامین مالی به حمایت های سیستم بانکی نیاز دارد. کلیدی ترین نقش بانک صنعت و معدن در همین راستا تعریف می شود چراکه با اعطای هر چه بهتر تسهیلات ، تولید و صنعت کشور سریع تر در مسیر رونق قرار می گیرد.

رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی در پایان گفت: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه ای تخصصی است که در راستای توسعه حوزه صنعت و معدن توانسته جایگاه خود را به خوبی تثبيت کند. عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی: بانک صنعت و معدن با حمایت از صنایع کوچک و متوسط در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت می کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی: بانک صنعت و معدن با حمایت از صنایع کوچک و متوسط در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت می کند


محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز در همین خصوص گفت: زمانیکه بانک صنعت و معدن طرح رونق تولید - يعني حمایت از صنایع کوچک و متوسط - را در اولویت فعالیت های خود قرار می دهد اين امر به معناي حركت در مسير اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در دوره مديريت جديد با درایت و مدیریت قوی مسائل و مشکلاتی که در روابط خارجی وجود داشت در حوزه بانکی و خصوصا بانک صنعت و معدن به خوبی رسیدگی و حل شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر بانک صنعت و معدن یکی از بهترین بانک های کشور است که توانسته است در چند سال اخیر مشکلاتي را که در صنعت، تولید و ارتباط آنها با نظام پولی و بانکی وجود داشت برطرف کند و در این حوزه بسیار موفق عمل کند ، ضمن اینکه بنده نیز از عملکرد بانک به عنوان عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بسیار راضی هستم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: ما در حوزه تولید و صنعت کشور موانع و مشکلاتی داریم ودر اين ميان نباید تمام مسئولیت هاي رفع موانع تولید را بر دوش بانک صنعت و معدن قرار دهيم بلکه اگر بانک های دیگر نیز به اندازه بانک صنعت و معدن به فعالیت های سازنده درخصوص اعطای تسهیلات به صنعت کشور بپردازند به طور قطع بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: بانک صنعت و معدن با تدوين برنامه راهبردي كارامد جایگاه خويش را در بين بانك هاي كشور تثبيت كرده است و امیدوارم بیش از پیش به فعالیت های هوشمندانه و ارزنده خود ادامه دهد و روز به روز موفق تر از گذشته باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود