امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
04/20 1396




‎گروه بازار پول - اخیراً در یکی از شبکه های فارسی زبان خارجی، موضوع طرح ساماندهی موسسات غیرمجاز از جمله تعاونی منحله فرشتگان مطرح و در آن اتهامات بی پایه و اساس با هدف تشویش اذهان سپرده گذاران و سلب اعتماد عمومی از نظام بانکی ‎عنوان شده است.

‎در برنامه پخش شده جمعه شب از شبکه تلویزیونی خارج نشین «صداي آمريكا» که هزینه آن را وزارت امور خارجه ایالات متحده تامین می کند، البته انتظاری بیش از اتهام زنی و سلب اعتماد جامعه از نظام جمهوری اسلامی و اركان آن نیست.

‎یکی از اتهامات مطرح شده در برنامه شبکه ضدانقلاب كه اين روزها نقش دايه مهربان تر از مادر را بازي مي كند، از زبان مهمانِ به اصطلاح كارشناس اقتصادي، سهامداري مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی در موسسه کاسپین و کسب منافع شخصی عنوان و اينگونه القا شده که این موضوع مانع به ثمر رسیدن تصمیمات بانک مرکزی برای احقاق حقوق سپرده گذاران است. ضمن رد و تکذیب این اتهام باید گفت که اینگونه اتهامات ديگر نخ نما شده و مستندات قانوني و اسناد ثبتي، سهامداری يا عضويت آقای عباس کمرئی در موسسه کاسپین و يا شركت هاي وابسته از گذشته تاكنون را تایید نمی‌کند، ضمن آنکه با بررسی پیشینه مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری و معاون نظارتي بانك مرکزی، شاهد خدمات صادقانه ايشان طی چندین دهه در نظام بانکی بدون هرگونه ابهام هستیم.


‎البته این‌گونه اتهامات، گویای آن است که آقايان به اصطلاح كارشناس برنامه که خود پرونده های مملو از اتهام به مقامات و مسئولان را در کارنامه دارند در تلاشند با فرافکنی، به خیال باطل خویش، به شهرتی در جامعه دست یابند و در لوای آن پرونده سیاه‌شان را بپوشانند. باید تاکید شود اینگونه افترا‌پراکنی‌ها  در عزم مسئولان و مقامات بانک مرکزی براي احقاق حق سپرده گذاران و برخورد با افرادی که در پی حیف و میل بیت المال هستند، خللي وارد نخواهد كرد.


بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران حق هرگونه پيگيري قضايي و حقوقي ‎را در اين رابطه براي خود محفوظ مي داند و انتظار دارد مردم و سپرده گذاران گرامي نيز با اعتماد به مديران و خدمتگزاران خود در دولت و بانك مركزي، اطمینان داشته باشند كه صيانت از سپرده هاي آنها يك اصل اساسي است و تلاش مي شود در كوتاه ترين زمان ممكن، ساماندهي تعاوني ها و موسسات غيرمجاز كه سلامت و ثبات اقتصاد ايران را نشانه گرفته اند، به انجام برسد.


در عين حال، خدمت سپرده گذاران محترم تاكيد مي شود، مسئولان بانك مركزي با استفاده از تمام ابزارها و ظرفيت هاي قانوني در جهت استيفاي كامل حقوق آنها اقدام کرده و حتي در جريان تعامل با قوه قضاييه، موافقت حضور نماينده سپرده گذاران هنگام انتقال دارايي هاي تعاوني منحله فرشتگان به موسسه اعتباري كاسپين را اخذ كرده است. بنابراين انتظار مي رود سپرده گذاران گرامي در مسير پيگيري مطالبات خود اجازه ندهند، عده اي كه نه دغدغه ايران و نه سپرده گذاران را دارند، اختلاف و انشقاق ايجاد كنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود