امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
07/28 1392

ایران و جهان- ثبات در بازار ارز نه تنها رونق بازار کسب و کار را در پي خواهد داشت بلکه موجبات رونق بازار سرمايه را فراهم مي کند. 
مجتبي رحماني، چهار دوره صادرکننده نمونه کشور با بيان مطلب فوق گفت: سخت است که بپذيريم ارزش پول ملي کاهش پيدا کرده اما با واقعيتي روبرو هستيم که امروز نرخ برابري پول ما با دلار 3000 تومان است. ولي در آينده اگر تحريم ها برداشته شود و صادرات نفت دوباره رونق بگيرد ، درآمدها بيشتر شود و از طرف ديگر واردات مديريت شود، طبيعتا قيمت دلار پايين خواهد آمد. اما در وضعيت کنوني حداقل تا پايان سال نرخ 3000 تومان باشد، مناسب است. 
مدير عامل گروه شرکت بين المللي ماني افزود: براي تعيين نرخ ارز شاخصهايي مثل درآمد ارزي کشور از صادرات غير نفتي، نفتي و واردات کشور وجود دارد. طي چند سال اخير در واقع به نوعي ارز توسط فروش نفت به طور مصنوعي به بازار تزريق مي شد و امروز بدهي که در واقع از دولت قبلي به دولت جديد به ارث رسيده بخشي به اين موضوع برمي گردد. 
وي خاطر نشان ساخت: از طرف ديگر توليد و کسب و کار در کشور در وضعيت بسيار بدي قرار دارد. طي دو سال گذشته با يک تورم بي سابقه اي دست به گريبان بوديم که مقام اول را در دنيا طبق اعلام بانک جهاني و صندوق بين المللي پول کسب کرديم. بنابراين بايد بازار آرام باشد تا با اين آرامش مشکلات تورم و رکود به آرامي حل شود.
مجتبي رحماني عنوان کرد: اگر بعد از مذاکرات رئيس جمهوري که انجام شد ، رئيس بانک مرکزي قيمت دلار را 3000 تومان اعلام نمي کرد، ممکن بود قيمت دلار پايين بيايد که اين امر در شرايط کنوني رکود بدي به وجود مي آورد که تبعاتش خيلي بيشتر از بالا بودن نرخ ارز است. امروز مهمترين موضوع ثبات در نرخ ارز است تا براي سرمايه گذاري امنيت وجود داشته باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود