امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
03/16 1396


گروه بازارپول - بانک کارآفرین  در ماهه های ابتدای سال جاری نرخ رشد بالاي پرداخت سود به سپرده گذاران را در پیش گرفته است.


به گزارش پایگاه خبری رازپول، عملکرد دو ماهه اول سال 1396 بانک کارآفرین از منظر درآمد تسهيلات اعطایی و ميزان سود پرداختی به سپرده گذاران نشان می دهد این بانک در این بازه زمانی 2700 ميليارد ریال درآمد از محل تسهيلات اعطایی ( 14 درصد پيش بينی کل سال) کسب کرد که 84 درصد آن از محل مشارکت مدنی بود.اما بررسی های دقیقتر نشان می دهد که در سوي مقابل این درآمد پرداخت 2748 ميليارد ریال سود به سپرده گذاران ( 17 درصد پيش بينی کل سال)  قراردارد که 68 درصد پرداختی ها به سپرده هاي بلند مدت یک ساله و 25 درصد آن به سپرده هاي کوتاه مدت تعلق داشت.


در هر حال روند اصلی دو ماهه اول سال نرخ رشد بالاي پرداخت سود به سپرده گذاران است به نحوي که در پيش بينی کل سال ارائه شده توسط بانک نسبت سود پرداختی به درآمد تسهيلات 86 درصد بود اما در 2 ماهه اول بانک 102 درصد درآمد کسب شده از محل تسهيلات اعطایی، سود به سپرده گذاران پرداخت کرد.


 بر این اساس این رویه ميتواند در صورت عدم افزوده نشدن درآمدهاي سرمایه گذاري و سپرده گذاراي، سهم بانک از درآمد مشاع در سه ماهه اول را با زیان همراه سازد که مطمئنا عملکرد مناسبی نخواهد بود و ميتواند یک عملکرد تضعيف شده نسبت به دوره مشابه سال گذشته مجدد تلقی شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود