امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
11/11 1392

ایران و جهان - این روزها بازار لغو مجوز ها بنگاه های پولی و مالی در منطقه آسیا داغ  است . حالا پس از ایران،بانک مرکزی در ادامه روند لغو جواز کار بانک های متخلف، بانک های روسی "موی بانک" و "پریرودا" را از بازار خارج کرد.

در اطلاعیه بانک مرکزی روسیه ضمن اعلام این مطلب گفته می شود: "بانک "موی بانک" سیاست پر ریسکی در زمینه اعطای وام دنبال کرده و چنان وام هایی را واگذار می کرد که به گردش پول کمک نمی کردندو این سازمان اعتباری در رابطه با ازدست دادن قدرت پرداخت، تعهدات خود در مقابل وام دهندگان و صاحبان پس انداز را به موقع انجام نمی داد".

همچنین مقامات و صاحبان "موی بانک" شرایط اقتصادی برای جلب آ�?انس بیمه پس اندازها و سالم سازی مالی این بانک را اتخاذ نمی کردند.

بانک مسکویی "پریرودا" عضو سیستم بیمه پس انداز ها نیست. طبق گزارش خبرگزاری تحلیلی "ریا ریتینگ"، بانک "پریرودا" با داشتن 950 میلیون روبل (27.14 میلیون دلار) سرمایه در اول �?انویه سال 2014 جزو 800 بانک بزرگ روسیه است.

یادآوری می شود که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی (2013) بانک مرکزی روسیه مجوز فعالیت بانکی "ماستر- بانک" (Master-bank) یکی از بزرگترین بانک های خصوصی به خاطر پولشویی (تقریبا 61 میلیون دلار) باطل کرد. تا چندی پیش "ماستر- بانک" در میان صد بانک بزرگ روسیه از لحاظ اطمینان در مکان دوم قرار داشت. این کار آغاز گر روند "پاکسازی" بخش بانکداری کشور بود که در جریان آن جواز کار چند بانک دیگر از جمله بانک های "اسمولنسکی"، "نووکوزنتسکی"، "روبلوفسکی" و "آسکولد" باطل شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود