امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
11/28 1392

ایران و جهان - کتاب برندسازی مقاصد گردشگری به همت گروه مالی گردشگری و با حضور رییس شورای اسلامی شهر تهران و رییس هیات مدیره گروه مالی گردشگری در نمایشگاه بین المللی هتلداری و گردشگری رونمایی شد.
به گزارش ایران و جهان ، در این مداسم که در روز پایاتی نمایشگاه بین المللی هتلداری و گردشگری در سالن شماره هفت و در غرفه گروه مالی گردشگری برگزار شد احمد مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران رونمایی از این کتاب و اقدام گروه مالی گردشگری در برندسازی مقاصد گردشگری ایران را حرکتی ارزشمند عنوان کرد و با قدردانی از گروه مالی گردشگری و دست اندرکاران گفت: منطقه ایران به لحاظ سوق الجیشی در حوزه تمدنی قرار دارد که شرق و غرب عالم را به هم پیوند می زند و برآیند اتفاقات بزرگی در جهان شده است.

مسجد جامعی ایران را پل پیروزی دانست که در گذشته نقش بی نظیری در حل مناقشات بین المللی و بسط صلح جهانی داشته و در طول قرن ها پیوسته جایگاه ادیان ابراهیمی بوده است و هنوز هم آثار آن در همه کشور قابل مشاهده است.
رییس شورای شهر تهران با تاکید بر این نکته که برند ایران برند صلح، گفت و گو و دوستی است، یادآور شد: اقدام گروه مالی گردشگری در حقیقت عقبه تمدن ایران را که همان رعایت حقوق همه صداها، مذاهب و شهروندان است به فعلیت در می آورد.

همچنین در این مراسم مهدی جهانگیری، رییس هیات مدیره گروه مالی گردشگری راه پیشرفت و توسعه هر کشور را ورود تکنولو�?ی و مدیریت روز دنیا در حوزه های مختلف به وی�?ه گردشگری خواند و گفت: نمی توانیم دیوارهای کشور را بالا بکشیم و از تکنولو�?ی روز دنیا استفاده نکنیم و انتظار پیشرفت و موفقیت داشته باشیم.

وی معرفی برند و شعار ایران را از اولویت کارهای گروه مالی گردشگری ذکر کرد و اظهار داشت:امروز باید در تمام محافل دنیا و نمایشگاه ها و عرصه های گوناگون با یک شعار و برند مشخص و با تاسی از دنیای هنر حضور پیدا کنیم تا بتوانیم برندهای گردشگری ایران را معرفی کنیم.
جهانگیری با اشاره به این که بخش خصوصی اقدامات خوبی در حوزه گردشگری شروع شده است، خاطرنشان کرد: لازمه موفقیت این اقدامات، جسارت بخش خصوصی و حضور جدی آن و سرمایه گذاری در پتانسیل های مختلف در این عرصه است.

جهانگیری به عضویت بانک گردشگری و شرکت گروه سرمایه گذاری و گردشگری ایران( سمگا ) در سازمان جهانی جهانگردی اشاره کرد و گفت: کسب دو کرسی در این سازمان جهانی سبب خواهد شد با همت مضاعف در راستای برندسازی کشور گام برداریم.

رییس هیات مدیره گروه مالی گردشگری بر ضرورت ورود تکنولو�?ی مدیریت بهره برداری در واحدهای اقامتی کشورمان تاکید کرد و اظهار داشت: به زودی شاهد بهره برداری از دو پرو�?ه اقامتی این گروه در فرودگاه بین المللی امام خمینی خواهیم بود که با توجه به قرار داشتن در گذرگاه ورودی کشور، نقش بسزایی در برندسازی گردشگری خواهد داشت.

وی ظرفیت این واحدهای اقامتی را 600 اتاق ذکر کرد و یادآور شد: مدیریت بهره برداری این پرو�?ه ها با دو برند مهم فرانسوی به نام های آیویس و نووتل خواهد بود.

همچنین رییس هیات مدیره گروه مالی گردشگری در حاشیه این مراسم در پاسخ به پرسش ایران و جهان در خصوص بهره برداری از این زمان بهره برداری از این پرو�?ه ها گفت: پرو�?ه ها حداکثر اردیبهشت ماه سال93 به بهره برداری خواهد رسید و برای احداث این واحدهای اقامتی حدود 150 میلیارد تومان هزینه شده است که برای حدود 400 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد. جهانگیری در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما در خصوص نقش فرانسوی ها در این پرو�?ه ها خاطر نشان کرد: سرمایه گذار این پرو�?ه گروه مالی گردشگری است و فرانسوی ها مدیریت بهره برداری را در اختیار دارند.
 جهانگیری در ادامه به تاثیر پرو�?ه های مذکور بر نماد بانک گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: در حد توان و در قالب بخش خصوصی بدون حمایت دولت در حال تلاش در زمینه برند گردشگری هستیم و مسلما این موارد تاثیرگذار است .

در این مراسم مهدی اسدی مدیرعامل شرکت افق گردشگری ایرانیان نیز در سخنانی گفت: بحث برندسازی در گردشگری یکی از مهم ترین بخش ها است که صحبت های زیادی در مورد آن شده ولی تاکنون اقدام مفیدی صورت نگرفته است.
وی با بیان این نکته که کتاب برندسازی مقاصد گردشگری، یک راهنما و مرجع است که تجربه شهرها و کشورهای صاحب نام جهان را در حوزه گردشگری ارائه می دهد یادآور شد: بحث برند کشور در عرصه جهانی در حال طراحی است تا بدین ترتیب برندی ماندگار در صنعت گردشگری ایران طراحی شود.
 لازم به ذکر است در این مراسم کتاب برندسازی مقاصد گردشگری به همت گروه مالی گردشگری و با ترجمه آمنه امامی با حضور رییس شورای اسلامی شهر تهران رونمایی شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود