امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
12/3 1392

ایران و جهان – سومین مدیر عامل این شرکت طی 2 سال گذشته معرفی شد .
به گزارش ایران و جهان ، اصغر باباپور که تا چندی پیش معاون توسعه بازار شرکت تجارت الکترونیک پارسیان بود صندلی این شرکت را پس از درخواست استعفای محسن قادری از مدیریت عاملی شرکت ایران کیش ترک می کند تا به جای وی در این کرسی قرار گیرد.
بر این اساس در حالی که هیات مدیره شرکت کارت اعتباری ایران کیش با استعفای محسن قادری موافقت کرده و اصغر باباپور را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی کرده است این پرسش اساسی باقی است که دلیل تغییرات متعدد مدیریتی در شرکتی که مشتریانی همچون بانک های توسعه صادرات،کارآفرین،رفاه ،آینده ،صادرات،بانک سپه،پست بانک،تجارت دارد و مسلما از حساسیت بالای برخوردار است و البته شاپرک نیز بر آن نظارت دارد چیست؟

برخی تغییر ترکیب سهامداران را دلیل این تغییرات عنوان می کنند. اما یک مقام آگاه در گفت و گو با ایران و جهان حضور باباپور از روز شنبه سوم اسفند در این شرکت را مثبت ارزیابی می کند و دلیل تغییرات پی درپی مدیران را به دلیل انتخاب های ناصحیح سهام داران می داند و می گوید:مدیران انتخابی در بخش درآمدها زیرساخت ها را متزلزل کرده اند و دقت لازم را در اعمال قراردادها نداشته اند.به گفته وی برخی از پرسنل قدیمی و اصلی نیز شرکت را ترک کرده اند که این موضوع نیز می تواند عاملی در مشکلات اخیر باشد که خود را در تغییر مدیریت نشان می دهد. این مقام وصول مطالبات شرکت را بخش دیگری از مشکلات می داند و امیدوار است باباپور که از روز شنبه به این شرکت می آید بتواند مشکلات را حل کند.

این در حالی است که عده ای حضور بانک تجارت دی بین سهامداران این گروه را مثبت ارزیابی می کنند.

ترکیب سهامداران 
سهام داران ایران کیش را شرکت سرمایه گذاری ایرانیان با بیش از 29 درصد سهام،شرکت سرمایه گذاری خوارزمی با بیش از 19 درصد سهام،بانک تجارت با بیش از 11 درصد سهام،شرکت مدیریت توسعه گوهران امید با بیش از 8 درصد سهام،شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی با بیش از 5 درصد سهام،شرکت سرمایه گذاری جامی با قریب به 1.5 درصد سهام،شرکت سرمایه گذاری توسعه نوردنا با حدود1.3 درصد سهام،کارگزاری بانک ملی با حدود 1.1 درصدسهام و شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن با حدود یک درصد سهام را تشکیل می دهند.


پرده اول
باباپور از کجا آمد
اصغر باباپور معاون توسعه بازار شرکت تجارت الکترونیک پارسیان است که از ابتدای راه اندازی این شرکت در آن حضور دارد و اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت ایران کیش انتخاب شده است .
وی دارای مدرک تحصیلی مدیریت بازرگانی است و برخی کارشناسان حضور او را در این مجموعه اثرمند عنوان می کنند.
اما نکته قابل تامل در گروه ایران کیش حضور پررنگ مدیران پارسیانی است . در ترکیب هیات مدیره این شرکت نام عبدالمجید منصوری به چشم می خورد . وی پیش از این عضو هیات مدیره تجارت الکترونیک پارسیان و معاون ای تی بانک پارسیان بوده است . شنیده های غیر رسمی عنوان می کند که باباپور گزینه ای بوده است که توسط وی مطرح شده است .

پرده دوم
قادری چگونه آمد
عمر فعالیت های قادری در این شرکت به کمتر از نه ماه می رسد ، هرچند که علت استعفای قادری مشخص نیست اما هیات مدیره ایران کیش وی را به جای واقف جایگزین کرد.
محمد تقی واقف پس از 100 ماه فعالیت در شرکت ایران کیش، از پست مدیر عاملی این شرکت در خرداد ماه سال جاری کنار گذاشته شد. واقف مرداد ماه سال 1391 پس از استعفای سید مجید میرکبیری به عنوان مدیر عامل این شرکت psp تعیین شد و با نظر اعضای هیات مدیره از این شرکت خداحافظی کرد. قادری نیز بعد از نزدیک 8 ماه اکنون جای خود را به باباپور سپرده است.

پرده سوم
واقف چگونه مدیر عامل شد؟
پس از استعفای سید مجید میرکبیری، هیات مدیره شرکت ایران کیش محمدتقی واقف را به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب کردند.
 این تصمیم بر اساس تصمیمات مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت کارت اعتباری ایران کیش که در 28 تیرماه سال 1391 اتخاذ شد و در آن مقطع 4 تن از اعضای هیات مدیره این شرکت تغییر کردند و هیات مدیره محمد تقی واقف را به عنوان مدیرعامل شرکت انتخاب کرد. واقف حدود یک سال در این کسوت فعالیت کرد و در آذر سال گذشته جای خود را به محسن قادری سپرد.


پرده چهارم
میرکبیری چه کرد؟
مجید میرکبیری در آبان سال90 جای خود را به واقف  داد. وی دارای مدرک کارشناسی الکترونیک بوده است که برخی تغییرات شرکت اعم از افزایش سرمایه و افزایش مبلغ تراکنش ها در زمان وی تحقق یافته است . 

پرده آخر
اما عاطفی فر رئیس هیات مدیره این شرکت در گفتگو با یک پایگاه خبری ضمن تایید این خبر می گوید :با توجه به تخصصی که وی در حوزه بازاریابی دارند امیدواریم در پلن جدیدی که برای توسعه شرکت پیش بینی شده موفق باشند. 
وی خاطر نشان کرد: شرکت در نظر دارد از توان فنی آقای قادری در ادامه فعالیت های خود استفاده وافی ببرد و در این خصوص نیز مذاکرات لازم انجام شده است و امیدواریم که با وجود دو فرد متخصص در امور فنی یعنی آقای قادری و امور بازاریابی یعنی آقای باباپور شرکت ایران کیش بیش از گذشته در رسیدن به اهداف مورد نظر سهامداران موفقیت کسب کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود