امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
01/2 1393

ایران و جهان - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از وصول بیش از 2 هزار و 800 میلیارد تومان از مطالبات بانک ها توسط این سازمان در یازده ماهه سال جاری خبر داد.


به گزارش ایران و جهان به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی با اعلام این خبر گفت: در یازده ماهه سال جاری 28 هزار و 74 میلیارد و 210 میلیون و 494 هزار و 242 ریال از مطالبات بانکی کشور از سوی ادارات اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رشد 48 درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل وصول شده است.

وی افزود: این میزان وصول در مقایسه با مدت مشابه سال 91 حدود 48 درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری، توجه به منابع پولی کشور، استفاده بهینه و بهره وری صحیح از این منابع در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و گفت: در گذشته بانک ها اشکالات بسیاری در صرف منابع و اعطای تسهیلات بانکی داشته اند و این امر مشکلات زیادی را به دنبال داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از تمام ظرفیت های موجود، نقش بسزایی در وصول مطالبات معوق بانک ها داشته و تاکنون علیرغم تمامی کمبودها توانسته عملکرد خوبی در این زمینه ارائه کند.

معاون قوه قضاییه اظهار داشت: ادارات اجرای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امسال به شکل مکانیزه فرآیند رسیدگی را انجام دادند و در سال آینده به گونه ای اقدام خواهیم کرد تا پیشخوان های متعددی ایجاد شود و بخشی از تقاضاها از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد.

به گفته وی در یازده ماهه سال جاری، 17 هزار و 772 اجرائیه برای چک های بلامحل و 7 هزار و 749 اجرائیه برای مهریه و اسناد تعهدی صادر شده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود