امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
01/27 1393

ایران و جهان - عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه رفتارهای دوگانه بانک مرکزی برای مقایله با افزایش خودسرانه نرخ سود بانکی قابل قبول نیست،گفت: مجلس افزایش نرخ سود بانکی از سوی برخی بانک ها را پیگیری خواهد کرد. 



اسماعیل جلیلی گفت: هماهنگ نبودن سیاست های پولی، مالی و مدیریت اقتصادی در جهت بهبود شرایط موجود، اثرات مخربی برای اقتصاد کشور به همراه دارد.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولین اقتصادی کشور باید در شرایط کنونی با هم اندیشی در جهت مدیریت فضای موجود، برای پیشگیری از افزایش تقاضای کاذب که منجر به تورم می شود اقدام کنند.

وی تصریح کرد:متاسفانه تاکنون هماهنگی لازم میان وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و سایر بخشهای اقتصادی به وجود نیامده و افزایش سود سپرده های بانکی و تحرک بانک ها برای مشارکت در فعالیت های سفته بازی نگرانی های جدی را ایجاد می کند که نیازمند تدابیر وی�?ه است.

عضو کمیسیون هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: باید توجه داشت تنها برای صرفه اقتصادی تولید نباید با افزایش هزینه تامین پول در معرض خطر قرار گیرد و قیمت تمام شده محصول نیز باید به گونه ای باشد که قدرت رقابت افزایش یابد.

وی با یادآوری تکذیب بانک مرکزی درباره افزایش سود سپرده و تسهیلات بانک‌ها، به خانه ملت گفت: تکذیب بانک مرکزی به معنی مقابله با هرگونه افزایش سود بوده، اما زمانی که بانکها از این موضوع تبعیت نکنند یعنی تکذیب ها بی اثر است.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: عمل نکردن بانکها به دستورالعمل بانک مرکزی نیز از دو منظر قابل بررسی است، یا بانک مرکزی اشرافی بر عملکرد و قدرتی برای مقابله ندارد و یا اینکه رفتار دوگانه ای در پیش گرفته، به نحوی که از یک سو تکذیب می کند و از سوی دیگر دستور به اجرا می دهد.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس افزود: در کل این موضوع نیازمند بررسی بوده و نمایندگان مجلس طی هفته آینده که وزیر اقتصاد و دارایی و برخی از مدیران بخش اقتصادی در مجلس خواهند بود به این موضوع ورود پیدا کرده و سوالاتی را مطرح خواهند کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود