امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
02/14 1393

ایران و جهان - او اولین بازنشسته ای نیست که در دولت یازدهم دعوت به کار در  سیستم بانکی می شود .در روزهای آغاز بهار بود که بانک تجارت مدیر عامل و اعضای جدید هیات مدیره خود را معرفی کرد . در این فهرست که 4 عضو آن گیلانی بودند نام هایی همچون محمدابراهیم مقدم به عنوان مدیرعامل، سیدمجتبی فهیم هاشمی به عنوان رئیس هیات مدیره و علیرضا اکبری ماسوله، سیاوش زراعتی سندیانی و سیدعباس حسینی به عنوان عضو هیات مدیره قرار داشت . 

به گزارش ایران و جهان، در مراسم معارفه اعضای هیات مدیره بانک تجارت روز شنبه نهم فروردین ماه ، دکتر خورسندیان مدیر کل امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نقش بانک تجارت در پیشرفت بزرگترین طرح های اقتصادی کشور و حمایت از کارآفرینان بخش خصوصی یادآور شد : طی سه دهه گذشته بانک تجارت همواره از جمله بانکهای پیشرو و باثبات کشور بوده و اعتبار برند بانک تجارت نشان از عملکرد موفق این بانک و اعتماد والای مشتریان و سهامداران به مدیران و کارکنان آن دارد.

بر این اساس بود که محمدابراهیم مقدم نودهی که سابقه بیش از 35 سال در نظام بانکی کشور دارد و طی سال‌های 1379 تا 1388 به عنوان عضو هیات مدیره بانک تجارت مشغول به کار بوده است به کار دعوت شدتا اما و اگرها در خصوص فلاح و رفاقت او با وزیر اقتصاد به پایان برسد . 
وی متولد صومعه‌سرا و دارای مدرک كارشناسی علوم بانكی از صندلی مدیر عاملی بانک ایران زمین خداحافظی کرد تا در این مجموعه خدمت کند.
وی که ریاست هیأت مدیره مرکز آموزش و فرهنگ‌سازی بانکداری الکترونیک (فابا) را نیز برعهده دارد، دارای سوابق اجرایی متعددی است که از آن‌جمله می‌توان به سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی بانک ایران زمین، رئیس هیأت مدیره شرکت خدمات ارزی و صرافی ایران زمین، رئیس هیأت مدیره شرکت مهندسین مشاور تجارت، مدیر ثبت صندوق سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین، مدیرعامل شرکت رفاه گستران پیروز، رئیس هیأت مدیره شرکت منظومه کاوک آسیا، مدیرعامل شرکت طلایه‌داران آفاق، رئیس هیأت مدیره شرکت آرد تجارت، عضو هیأت مدیره بانك تجارت به‌مدت 8 سال، نائب رئیس هیأت مدیره شرکت لیزینگ ایران و مدیرعامل مرکز آموزش و فرهنگ‌سازی بانکداری الکترونیک (فابا) به‌مدت 7 سال اشاره کرد.

سیدعباس حسینی آغوزبنی متولد رودبار است و هم‌اکنون معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است و علیرضا اکبری ماسوله متولد بندر انزلی است که تا پیش از این، عضو هیأت مدیره بانک توسعه تعاون و رئیس هیأت مدیره شرکت سامانه متمرکز الکترونیک توسعه تعاون بود.

اما سیاوش زراعتی سندیانی متولد رضوانشهر است که تا پیش از این، مدیرعامل بنیاد خیریه فرهنگی ـ آموزشی صدر هاشمی‌ن�?اد و عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران بود و مدیریت عامل مؤسسه بنیان فرهنگ صدر، ریاست هیأت مدیره شرکت کفش ملی و عضویت در هیأت مدیره و مدیریت عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی را نیز در کارنامه سوابق اجرایی خود دارد نیز به عنوان عضو هیات مدیره معرفی شدند . این در حالی است که وی دارای سابقه بانکی نبوده است . همچنین با مراجعه به سایت بانک تجارت فقط نام ابراهیم مقدم، سید مجتبی فهیم هاشمی و علیرضا اکبری ماسوله قرار دارد و نام دو عضو دیگر در این سایت نیست.

شنیده ها حاکی از آن است که سیاووش زراعتی عضویت در هیات مدیره بانک تجارت را نپذیرفته است تا جایی که دكتر محمدباقر نوبخت طی حكمي مهندس سياوش زراعتي را به عنوان مشاور خود در امور بانكي منصوب کرد.نوبخت در اين حكم با اشاره به سوابق و توانمندي‌هاي سياوش زراعتي، وي را به عنوان مشاور خود در امور بانكي برگزيده است. سياوش زراعتي پيش از اين، با حكم رييس‌جمهور به عضويت هيأت مديره صندوق مهر امام رضا(ع) منصوب شده بود.
همچنین اخبار غیر رسمی از جابه جایی های دیگری در بانک تجارت و شرکت های زیر مجموعه خبر می دهد تا جایی که شنیده ها از تغییر مدیریتی در بیمه تجارت خبر می دهد .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود