امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
02/20 1393

ایران و جهان - حاشیه نگاری از مراسم همایش سراسری مدیران و کارکنان موسسه  اعتباری توسعه بدون ذکر این نکته که برخی مدیران اختلاف نظرهای مشهودی در شیوه اداره این سازمان داشتند خالی از لطف است.


به گزارش ایران و جهان، همایش سراسری مدیران و کارکنان موسسه اعتباری توسعه که صبح روز جمعه 19 اردیبهشت ماه در هتل استقلال برگزار شده به طرح مباحث عملکرد و برنامه موسسه ختم نشده و در آن دست آورد های جدیدی نیز رونمایی شده است .
این همایش که اخبار آن در وب سایت جدید این موسسه قرار گرفته نکات منتشر نشده ای نیز دارد.

شاید مهم ترین موضوع این همایش را بتوان تناقض گفتاری مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره عنوان کرد . آنجا که هادیان از توسعه شبکه شعب می گوید و نرخ سود را ابزاری برای هدایت مشتری به شعبه عنوان می کند و نایب رییس هیات مدیره با انتقاد شدید از رویکردهای سنتی بانک داری در افزایش شعبه بانک داری مبتنی بر سود را محکوم به شکست می داند .

از موفقیت های عملکرد این موسسه در سال گذشته به اذعان مدیر عامل وقت اصلاح ساختار سازمانی و ادعای کم نظیری این ساختار در نظام بانکی نیز هست.


وی بر این باور است که کیفیت محصولاتی که در حوزه بانکی در حال ارائه به مشتریان است و موسسه توسعه هم باید در این میدان هر روز کیفیت محصولات و نوع خدماتی که ارائه می دهد هم هر روز بالاتر برود تا بتوانیم در میدان رقابت بانکی حرفی برای گفتن داشته باشیم.
اصلاح ساختار منابع و دست رسی به منابع ارزان قیمت و ورود به عقود مبادله ای از این طریق و ایجاد انگیزه برای کارکنان با متنوع سازی نرخ و بازاریابی نکات دیگری است که هادیان مورد اشاره قرار می دهد و این نکته را عاملی برای پویایی شعبی که امروز مراجعات قابل توجهی ندارند می داند.


مدیرعامل معتقد است که با این ابزار می توانیم خود را بیشتر در بازار مطرح کنیم.

به گفته وی، یکی از اولویت های کاری موسسه اعتباری توسعه اصلاح روابط کاری با نهاد های نظارتی مانند بانک مرکزی و سازمان بورس است که باید در اولویت های کاری مدیران و معاونان این موسسه قرار گیرد.

هادیان هر چند که از ارایه فرم سازمانی سخن می گوید اما این اجازه را نیز می دهد که همکارانش در شعب به صورت متحد الشکل پوشش سازمانی را نداشته باشند و می گوید: تاکید ما بر پوشش یکنواخت و هماهنگ است ، چرا که پوشش یکنواخت ، مرتب و منظم می تواند زمینه استقبال مشتریان را بیش از گذشته فراهم کند.

وی در سخنان کوتاهی به بحث مجامع موسسه اعتباری توسعه می پردازد و بدون اشاره به زمان خاصی عنوان می کند که قرار است مجامع ۹۱و۹۲ برگزار شود.
افزایش سرمایه با حمایت سهامداران بخش دیگری از سخنان وی است که در اخبار مندرج در سایت این شرکت مورد اشاره قرار نگرفته است .

رونمایی از چهارمین وب سایت این موسسه در سال های اخیر یکی از دست آوردهای مدیریتی در سال های اخیر است. درست در زمانی که مستخدمین حسینی در سال ۱۳۸۷ در راس مدیریت این مجموعه قرار گرفت وب سایت توسعه بازنویسی شد چراکه در دوران مدیریت بانک مرکزی این وب سایت پویا نبود .در دوران مدیریت وی پایگاه الکترونیکی موسسه در سال ۱۳۹۰بهینه سازی شد .
با استقرار تیم مدیریت ارجمندی و پس از آن هادیان این سایت مجددا بهینه سازی و در جمعه گذشته پرتال جدید رونمایی شده است.

در همایش سراسری مدیران و کارکنان موسسه اعتباری توسعه مدیر عامل مجموعه ۳۳ دقیقه از وقت ابتدای جلسه را به مباحث اخلاقی اختصاص می دهد و در ادامه سخنان کوتاهش از تشریح عملکرد بودجه نویسی و ابلاغ برنامه به شعب را برای نخستین بار در موسسه دست آوردی مهم ازریابی می کند. این در حالی است که در سال های گذشته برنامه و بودجه عملیاتی شعب در روزهای پایانی سال به شعب ابلاغ شده است.

در ادامه این همایش غلامرضا خلیل ارجمندی نائب رئیس هیات مدیره موسسه که این روزها مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان است با تشریح وضعیت اقتصاد کلان بانک داری سنتی را محکوم به شکست دانست و طراحی روش های نوین در کسب و کار و فرآیند های بانکی را تنها عامل موفقیت بانک ها در دوزهای آینده عنوان کرد.

هرچند که برگزاری همایش های یک روزه برای ارتقا هم افزایی سازمانی این روزها دست مایه ای برای نظام بانکی است اما در این همایش تاکیدی بر نقش سایر گروه توسعه برای ارتقا این هم افزایی نشده است . شاید یکی از دلایل آن مشکلات بیمه توسعه ، تعطیلی شرکت خدمات ارزی و صرافی و نقش کم رنگ سایر اعضای گروه است .

توسعه در حالی روزهای جدید سال را آغاز می کند که هنوز تکلیف افزایش سرمایه خود را مشخص نکرده و تاخیر در برگزاری دو مجمع را در کارنامه کاری دارد.البته اخباری هم دیگر از بانک شدن آن به گوش نمی رسد.فرآیندی که ارجمندی پیش از این یک ماهه قولش را داده بود.

هرچند در روزهای گذشته اخبار غیررسمی از اختلاف نظر در خصوص وضعیت مالکیت اموال غیر منقول و واگذاری آن ها ،تغییرات مدیریتی و البته مباحث مربوط به کارمزد ها از شنیده های جالب بوده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود