امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
03/7 1393

ایران و جهان - بانک ها در  راستای تعهد به مسئولیت های اجتماعی در سال های اخیر به حمایت وی�?ه مالی از تیم های ورزشی در سطح ملی روی آورده اند تا علاوه بر حمایت از ورزش کشور و توانمندسازی و شکوفایی استعدادها در این بخش به وظایف خود در حیطه های اجتماعی نیز عمل کرده باشند.

در سال 1392 بانک اقتصادنوین با حمایت از ورزش ملی کشتی که طرفداران بسیاری را احاد مختلف جامعه دارد، زمینه ساز موفقیت تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد ایران شد.
این بانک به عنوان حامی انحصاری تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات جهانی در سال گذشته، با انعقاد قرارداد رسمی با فدراسیون کشتی حامی انحصاری تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات جهانی بوداپست مجارستان شد و راستای این قرار داد اسپانسری، لوگوی بانک همواره در لوازم، لباس‌ها و روی پیراهن کشتی‌گیران تیم معلوم و مشخص بود. 

در سال جاری نیز بانک های دیگر به حمایت از ورزش کشور روی آورده اند . در این راستا برخی ورزش های هیجانی و جوان پسند تر را انتخاب کرده اند که با ماموریت های بانک سنخیتی ندارد و برخی هوشمندانه تر عمل کرده و به حمایت از تیم هایی روی آورده اند که آینده درخشانی دارند.
بانک سامان سال گذشته حامی مالی تیم ملی و فدراسیون والیبال کشورمان شد. شاید در نگاه اول به نظر می‌رسید که این سرمایه‌گذاری شکست خورده است.اما پس از بازیهای درخشان تیم ملی در لیگ جهانی و به وی�?ه بازی هایی که در تهران برگزار شد، جایگاه این ورزش به مراتب افزایش یافت.

در این قرارداد، سامان حامی انحصاری تیم ملی والیبال بود و لوگوی این بانک در تمام بازی ها روی پیراهن بازیکنان و در بازیهایی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد در زمین بازی نیز قرار داشت.
بانک سامان امسال نیز در راستای تعهد به مسئولیت های اجتماعی برای دومین سال متوالی حمایت مالی تیم ملی و فدراسیون والیبال را برعهده دارد.

تفاهم‌نامه همکاری میان بانک سامان و رئیس فدراسیون والیبال در حضور خبرنگاران به امضا رسید و سید احمد طاهری بهبهانی مدیرعامل بانک سامان در این مراسم اذعان کرده که بانک سامان در سال 1392 با حمایت‌های بی دریغ خود زمینه‌ساز موفقیت‌های شگفت‌انگیز جوانان والیبالیست ایران در مسابقات بین‌المللی شد. 

مدیر عامل بانک سامان ادامه‌داد: امیدوارم تداوم این همکاری در سال 93 نیز به رشد و توسعه ورزش والیبال ایران کمک کند و امسال شاهد موفقیت‌های بیشتر این رشته ورزشی در عرصه‌های مختلف باشیم.
بانک سامان امسال با حمایت 4.5 میلیارد تومانی در راستای این مسئولیت ها حرکت کرده و کل تبلیغات تیم ملی والیبال در حدود 10-12 بازی لیگ جهانی و کل لیگ اسیایی و جام ملتها و.... را به تنهایی اسپانسر شده است .انتخاب هوشمندانه باعث شده که بر روی لباس های سفید تیم نشان آبی بانک خودنمایی مطلوبی داشته باشد و سایر تبلیغات بانک نیز به خوبی دیده شود . تک اسپانسری در بخش والیبال از انتخاب خوب مسئولان بانک در حمایت از تیمی که رقیبی برای اسپانسری ندارد به نمایش گذاشته است.

بانک پاسارگاد یکی از بانک هایی که است که در مسیر مسئولیت های اجتماعی حامی تیم ملی فوتبال در سال 1393 شده است .این حمایت مالی برای بانک بالغ بر 15 میلیارد تومان به اصطلاح آب خورده است .

هر چند که بانک پاسارگاد در فضای مجازی و برخی رسانه های مکتوب در خصوص این حمایت مالی سر و صدای زیادی کرد و ‎مجيد قاسمي در پايان مراسم رونمايي از اسپانسر تيم‌ملي فوتبال درخصوص ورود بانک پاسارگاد به مقوله فوتبال می گوید که بانک پاسارگاد مثل هميشه همانند مواردي که در بعد اجتماعي فعال بوده و نمونه‌هاي زيادي از آن را هموطنان ما ديده‌اند ما قبل از اين هم از تيم‌ملي جوانان و فوتسال حمايت کرديم اما چون خيلي اهل تبليغ نيستيم کسي از اين مسائل باخبر نشد اما فوتبال فرق دارد و انعکاس خبري آن با ساير رشته‌ها متفاوت است‎ اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که رقیب او در این بازی یعنی همراه اول سکوهای بیشتری را برای تبلیغات به خوداختصاص داده است. خیمه سنگین همراه اول در حمایت مالی از این تیم سبب شده که بیلبوردهای این شرکت در سراسر کشور در حمایت از تیم دیده شود. همچنین در بازی دوستانه اخیر تیم ملی با مونته نگرو (در روز دوشنبه 5 خرداد 93) در اتریش که از تلویزیون نیز به صورت مستقیم پخش شد، دورتادور زمین تابلوهای همراه اول به عنوان حامی مالی به چشم می‌خورد.

به نظر می رسدکه بانک پاسارگاد به مسئولیت های اجتماعی در این راستا عمل کرده است اما به عنوان حامی پشت پرده سهمی در تبلیغات این بخش ندارد. البته که خسرو رفیعی مدیر روابط عمومی این بانک در مصاحبه ای با ایسنا اعلام کرده که از برداشت‌های مختلفی که درباره این حمایت از تیم ملی صورت گرفته دلسرد نمی‌شود. 

در کارنامه بانک پاسارگاد در سال جاری حمایت از تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی، حمایت از قهرمانان المپیک و پارالمپیک، حمایت از فدراسیون‌های کوهنوری، صخره‌نوردی و کشتی و ... به چشم می‌خورد و خلاصه اینکه بانک پاسارگاد امسال غرق در مسئولیت های اجتماعی است که اگر قرار باشد بازنمایی مانند تیم ملی برای بانک داشته باشد چندان هوشمندانه انتخاب نشده است .
تفاوت های اسپانسری در این سه بانک بیانگر نگاه های دقیق ،حساس و ظریف بنگاه ها است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود