امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
03/25 1393

ایران و جهان - نماینده مردم رشت در حالی در جمع خبرنگاران قرار گرفت و به پرسش های آنان پاسخ داد که به دانسته هایش نیز اضافه شد . او نمی دانست در سطح شهر رشت تابلوی موسسات فاقد مجوز و شعب آنها دایر هستند و پول های مردم را جمع آوری می کنند.
به گزارش ایران و جهان در حاشیه یک نشست خبری فرصتی شد تا با جبار کوچکی ن�?اد نماینده مردم شهر رشت گفت و گوی مختصری داشته باشیم . وی مطلع سخنان خود را این چنین آغاز کرد که طبق قانون برنامه پنجم وزارت خانه های نیرو و گاز با افزایش مبلغی به قبوض مشترکین نسبت به بیمه منازل مسکونی در برابر حوادث اقدام کنند .

وی سخنان خود را این چنین ادامه داد که در سال گذشته در پی بروز حادثه ای در رشت متوجه شده است که وزارت نیرو در این مدت حق بیمه را از مشترکین کسر کرده است اما نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت بیمه جهت پوشش های لازم اقدام نکرده است . وی با بیان این که وزارت نیرو پول را گرفته و در بخش دیگری هزینه کرده است افزود که برای پیگیری های لازم از طریق کمیسیون اصل 90 شکایت تنظیم خواهیم کرد و از بیمه مرکزی خواست که در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشد .

هرچند که بیمه ایران در رشت امسال با شرکت گاز برای این موضوع قرارداد بسته اما این پرسش اساسی با توجه بهبیانات این نماینده مجلس مطرح می شود که به چه دلیل قانونگذار در دو قبض مربوط به برق و گاز خواستار دریافت درصدی به عنوان حق بیمه است در صورتی که منازل مسکونی لازم نیست که برای بیمه های مسئولیت در این بخش نیاز به قراردادهای متعدد ندارند و قانونگذار می توانست فقط در یک بخش حق بیمه کسر کند و سطح پوشش را افزایش دهد.

اما به کوچکی ن�?اد گفتم که در حالی از بیمه مرکزی در خصوص نظارت بیشتر در این خصوص انتقاد می شود که در سرتاسر خیابان اصلی شهر موسسات غیر مجاز که نرخ های سود بانکی را رعایت نمی کنند و در عین حال با پول و سرمایه مردم سرکار دارند مشاهده می شود که وی در پاسخ به این پرسش از وجود موسسات غیر مجاز در این شهر اظهار بی اطلاعی کرد و قول داد موضوع را پیگیری می کند . این در حالی است که در سطح شهر شعب موسسات ثامن،آرمان،نور،توس و ... دیده می شود.وی این نکته را هم اضافه کرد که گزارش مردمی تخلف به وی نرسیده است .

وی در پاسخ به پرسش دیگری در این خصوص که بیمه طلایی فرهنگیان به بیمه آتیه سازان حافظ سپرده شده است در حالی که توان مالی این شرکت کافی به نظر نمی رسد و تعدد شعب در سطح کشور نیز برای این شرکت وجود ندارد گفت که این شرکت 400 میلیارد تومان بدهی دارد و وزیر را برای توضیح این مطلب به مجلس برای روز یکشنبه دعوت کرده ایم .
در ادامه این بحث به او می گویم که آتیه سازان حافظ مجوز تامین اجتماعی را ندارد و چگونه قرارداد مهمی چون بیمه فرهنگیان به این شرکت واگذار می شود می گوید از اینکه این شرکت مجوز نداشته خبر نداشتم.
این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس خواستار حضور وزیر بهداشت در مجلس شده اند تا در خصوص آتیه سازان حافظ سوالاتی را مطرح کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود