امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
04/25 1393

مریم کائید – وقتی در خصوص حضور پررنگ موسسه مالی و اعتباری عسکریه در صدا  و سیما و سریال مدینه و انعکاس این خبر در فضای مجازی با مدیر عامل این موسسه صحبت کردیم و پای هزینه های میلیاردی را در این خصوص به میان آوردیم،وی اذعان کرد که فقط در ساخت سریال مشارکت کردیم. 

به گزارش ایران و جهان،پس از جنجال سال گذشته بانک مرکزی در خصوص موسسات بدون مجوز و حذف نام برخی از موسسات از سایت بانک مرکزی، موسسه مالی و اعتباری عسکریه 15 بهمن سال گذشته پس از 28 سال فعالیت توانسته با امضای سیف مجوز خود را از بانک مرکزی دریافت کند. 

موسسه مالی اعتباری عسکریه پس از اخذ این مجوز در حالی مجمع عادی سالانه 92 را برگزار می کند که این مجمع اولین نشست عمومی سهامداران پس از اخذ مجوز است. در گفت و گویی با مدیر عامل و نائب رئیس هیات مدیره در خصوص وضعیت این موسسه پرسش هایی را مطرح کردیم که سید امین جوادی پاسخ های شفافی را در این خصوص ارائه کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل املاک خریداری شده زنجان و مشهد در سالها قبل، وضعیت انتقال رسمی مالکیت آن به نام شرکت هنوز معلوم نیست و همچنین املاک تملک شده از یک شخص حقیقی در مشهد هم هنوز در اختیار شرکت قرار نگرفته است،می گوید که یکی از زمین های مشهد که به صورت قولنامه ای خریداری شده به صورت اجباری بوده است چراکه این ملک در بلوار عبدالمطلب مشهد و به ارزش حدودی 120 میلیون تومان در موقعیتی قرار دارد که بین دو زمین موسسه قرار گرفته و باید نسبت به خرید این زمین اقدام می کردیم. 

جوادی در خصوص خریداری زمین های زنجان و مشکلات این زمین نیز اذعان می کند که مالک زمین بدهی به بانک انصار دارد و تا این بدهی تسویه نشود نمی تواند نسبت به انتقال سند اقدام کند. 
مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری عسکری به این پرسش ایران و جهان در خصوص اینکه در سال های اخیر پرونده حقوقی در خصوص سهام مجمع فولاد آستارا در صورت های مالی دیده می شود،اذعان دارد: سهام منتقل شده و 50 درصد این مجتمع در اختیار موسسه قرار دارد اما در سال های اخیر برای فعالیت و مدیریت این شرکت به توافق نرسیده ایم و در صورتی که به نتیجه نرسیم 50 درصد خود را تفکیک خواهیم کرد و برنامه های خود را در این زمینه ادامه می دهیم.
این در حالی است که یک مقام آگاه می گوید در سال 93 نیز اقدامات حقوقی شرکت درحال پیگیری است و هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

در ادامه این نشست از جوادی در خصوص سرمایه گذاری های این موسسه و اینکه گفته می شود که موسسه در کشورهای خارجی سرمایه گذاری دارد به شدت این موضوع را تکذیب کرد و افزود که به شدت معتقدیم که باید سرمایه گذاری هایمان را در داخل کشور متمرکز کنیم.وی اذعان کرد که تنها سرمایه گذاری خارجی موسسه ،سرمایه گذاری در کشور قزاقستان هست که اعتبارش از بانک های همان کشور تامین شده است .

از جوادی در خصوص اینکه بانک مرکزی شعب موسسه را پذیرفت و دستوری در خصوص کاهش تعداد شعب نداده است نیز پرسش شد که وی در پاسخ گفت که کلیه شعب موسسه مورد پذیرش بانک مرکزی قراردارد، اما هیات مدیره معتقد است با توجه به رشد روزافزون بانک داری الکترونیک نیاز به افزایش شعب احساس نمی شود و با توجه به پیشرفت بانکداری الکترونیک ممکن است درآینده نسبت به کاهش تعداد شعب نیز اقدام کنیم.

بحث تبدیل موسسه به «توس بانک» از دیگر پرسش های مطرح در این نشست بود که وی به الزام قانونی یک ساله اشاره کرد و افزود که بنابر قانون باید یک سال به صورت موسسه فعالیت کرد تا بتوان مجوز بانک را دریافت کنیم. با اشاره به اینکه طرح در حال بررسی است و در این خصوص مشکلی وجود ندارد خاطر نشان کرد: پس از طی پروسه و افزایش سرمایه به صورت بانک فعالیت خواهیم کرد .

بحث حضور پررنگ موسسه اعتباری عسکریه در یکی از سریال های ماه رمضان که از صدا و سیما پخش می شود یکی دیگر از پرسش های ایران و جهان در این خصوص بود که وی پاسخ داد:هزینه تبلیغات در صدا و سیما بسیار زیاد است و موسسه اعتباری عسکریه به صورت مشارکتی در ساخت این سریال فعالیت کرده و از این بابت هزینه معقولی را پرداخت کرده است . 

به گفته وی هزینه هایی که در ساعات پربیننده و خاص مانند جام جهانی برای تبلیغات پرداخت می شود، میلیاردی است اما موسسه عسکریه پرداخت این هزینه ها را مقرون به صرفه نمی داند. 
جوادی در این بخش اضافه می کند که حضور در این سریال در راستای حرکت در مسیر مسئولیت های اجتماعی صورت گرفته است .

لازم به اشاره است، این موسسه در سال 92 مبلغ 7هزار و 459میلیارد و 174میلیون ریال از درآمدهای مشاع به دست آورده است همچنین توانسته مبلغ یک هزار و 15میلیارد و 204میلیون ریال سود خالص شناسایی کند.همچنین موسسه مالی اعتباری عسکریه با شناسایی 338ریال سود برای هر سهم در 92 در آستانه برگزاری مجمع قرار گرفته است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود