امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
02/17 1396


گروه بازار پول - آمارهای رسمی از زیان بانک قوامین خبر می دهد،آیا نتاج توانسته وضعیت این بانک را سامان دهی کند؟


به گزارش پایگاه خبری رازپول،بانک 800 میلیارد تومانی قوامین که در سال 94 بنابر آمارها سود 94 ریالی به ازای هر سهم داشته ظاهرا برای سال 95 و در شش ماهه 28 ریال هم به ازای هر سهم زیان نشان داده است.

 آخرین آمارها نشان می دهد که بانک قوامین در شش ماهه سال گذشته بارشد 302درصدی در بخش هزینه های اجرایی و رشد 42درصدی هزینه مطالبات مشکوک الوصول مواجه بوده است.بنابراین مهمترین چالش حفظ نسبت هاي سودآوري روند سریع افزایش هزینه مطالبات مشکوک الوصول است در حقيقت در این دوره بيش از 8 هزار ميليارد ریال هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک بود که به رشد 42 درصدي منتج شده و رشد هزینه هاي مالی و اجرایی بانک نيز به زیان ده شدن بانک کمک کرده است.آمارها نشان می دهد که بانک بیش از 808 میلیارد تومان هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول دارد. آمارها نشان می دهد که محمد تقی نتاج در این مدت نتوانسته است روند را کنترل کرده و یا سرعت آن را کم کند.

البته از منظر معامله گري این بانک در حال بهبود روند معاملات است بررسی بنيادي و عملکرد بانک همچنان داده هاي ناقصی دارد و آخرین گزارش عملکرد بانک به دوره شش ماهه منتهی به شهریور ماه 1395 بازميگردد که 28 ریال زیان محقق کرده است. در حقيقت بررسی سهم بانک از درآمد مشاع به رشد 25 درصدي و تحقق بيش از 12 هزار ميليارد ریال درآمد اشاره دارد که از 100 درصد از درآمد از محل عمليات بانکی است که نکته مثبتی قلمداد ميشود.

بانک از محل غير مشاع نيز 399 ميليارد ریال کسب درآمد کرد که بخش عمده آن از محل درآمد هاي کارمزدي است که در مجموع بانک با تحقق 12500 ميليارد ریال 26 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزایش درامد مواجه شد.

سهام داران این بانک به قرار زیر هستند:

اما شاید مشغله نتاج یکی از دلایل عدم توفیق بانک قوامین باشد. 

وی به عنوان مدیرعامل بانک قوامین هم زمان به نمایندگی از شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت در شرکت سرمایه گذاری توسعه معین ملت به عنوان رئیس هیات مدیره برای دو سال انتخاب شده است.

همچنین در شرکت گسترش صنعت نوین ایرانیان نیز نامبرده به نمایندگی از شرکت صنعتی و بازرگانی غدیر عضو هیات مدیره است.

نتاج به نمایندگی از قالب های بزرگ صنعتی سایپا در شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکار نیز رئیس هیات مدیره است .

البته نتاج پیش از این یعنی در زمان مدیریت در بانک مهر اقتصاد در مجموعه هایی مانند فولاد مبارکه و خودروسازی بهمن مسئولیت داشته است.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود