امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
05/24 1393

ایران و جهان - روابط عمومی سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با پیگیری‌های این  سازمان، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران زائران حج سالجاری 300 دلار ارز همراه دریافت می‌کنند.


به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، با پیگیری‌های به‌عمل آمده از سوی سازمان حج و زیارت در خصوص ارز همراه حجاج، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی کشورمان زائران حج تمتع سال‌جاری مبلغ 300 دلار ارز همراه به صورت اسکناس و به نرخ روزانه ارز دریافت می‌کنند.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، شعب ارزی بانک‌های ملی و ملت در سراسر کشور می‌توانند نسبت به فروش ارز همراه به زائران حج امسال با رعایت مقررات مربوطه اقدام نمایند.

دریافت ارز همراه مشروط به آن است که مشخصات زائران در سامانه سازمان حج و زیارت ثبت شده و برای شعب بانک قابل رؤیت باشد.

زائران حج تمتع سالجاری می‌توانند از یک هفته مانده به اعزام به سرزمین وحی برای دریافت ارز همراه خود به بانک‌ها مراجعه نمایند.

شرایط تحویل ارز مسافرتی اعلام شد 
همچنین بانک ملی نیز در اطلاعیه جداگانه ای شرایط ارائه ارز مسافری را اعلام کرد .
به گزارش بانک ملی ایران؛ مسافران می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز نظیر اصل گذرنامه، بلیت ممهور به مهر آ�?انس مسافرتی،‌اصل رسید واریز وجه عوارض خروج از کشور و ویزای کشور مورد نظر (بنا به مورد) با مراجعه به شعب منتخب ارزی این بانک، نسبت به خرید ارز مسافرتی و دریافت حواله مربوطه اقدام نمایند.

تاکید می گردد تحویل ارز مسافرتی خریداری شده توسط مسافران(غیر از مسافران زیارتی)، صرفاً با ارائه حواله مربوطه و از طریق باجه مستقر در فرودگاه امام خمینی(ره) صورت می گیرد.

لازم به ذکر است فروش ارز مسافرتی تا ساعت 12 روزهای شنبه تا چهارشنبه صورت می گیرد.

حداکثر سقف فروش ارز مسافرتی برای هر مسافر (هوایی) بر اساس بخشنامه بانک مرکزی 300 دلار و برای زائران اعزامی به عمره مفرده و عتبات عالیات (زمینی و هوایی) 200 دلار و مجموعاً یک بار در سال می باشد و فروش ارز به افراد کمتر از 12 سال و ایرانیان مقیم خارج از کشور امکان پذیر نمی باشد.

اسامی شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی از طریق سایت اینترنتی بانک ملی ایران قابل مشاهده است

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود