امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
05/24 1393

ایران و جهان - رئیس کل بانک مرکزی با تأکید براینکه دولت هم بابت بدهی‌های خود  جریمه دیرکرد پرداخت می‌کند، گفت: دولت و شرکت‌های دولتی نیز از زمان سررسید به بعد ۶ درصد جریمه می‌دهند.

ولی الله سیف در پاسخ به این پرسش که آیا دولت و شرکت‌های دولتی نیز به ازای بدهی‌های خود به نظام بانکی و بانک مرکزی جریمه دیرکرد پرداخت می‌کنند؟ اظهار داشت: حتماً این شرکت‌ها نیز مانند بخش‌های دیگر بابت دیرکرد خود به نظام بانکی جریمه پرداخت می کنند.

وی با تأکید براینکه هیچ فرقی بین دولت و بخش خصوصی در این زمینه نیست، افزود: دولت و شرکت‌های دولتی نیز مانند سایر بخش‌ها براساس نرخ قرارداد جریمه می‌شوند.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین درباره نرخ جریمه دولت و شرکت‌های دولتی گفت: براساس قرارداد میزان جرایم پرداختی تغییر می کند اما آنچه برای همه بخش‌ها مشترک است این بوده که از زمان سررسید به بعد 6 درصد به اصل بدهی اضافه می شود.

سیف خاطرنشان کرد: دولت و شرکت‌های دولتی مانند مردم و سایر بخش‌ها به نظام بانکی جریمه پرداخت می کنند و هیچ تبعیضی در این خصوص بین بخش‌ دولتی و خصوصی قائل نشده ایم.

به گزارش تسنیم، غلامرضا شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در همایش تبین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود که با حضور رئیس جمهور و مردان اقتصادی دولت یازدهم برگزار شده بود عدم پرداخت بدهی دولت را مورد انتقاده قرار داده و تأکید کرده بود که " باید قانونی ایجاد شود که دولت در صورت پرداخت نکردن بدهی خود در زمان تعیین شده موظف به پرداخت جریمه دیرکرد شود."

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود