امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
06/28 1393

ایران و جهان- بانک انصار که با سرمایه 6هزار میلیارد ریالی در بورس فعالیت می کند، قرار است افزایش سرمایه داشته باشد.
به گزارش ایران و جهان، افزایش سرمایه بانک انصار از مبلغ 2هزار میلیارد ریال به مبلغ 8هزار میلیارد ریال در حالی صورت می گیرد که هزار و 500میلیارد ریال از مبلغ افزایش سرمایه قرار است از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران تامین شده و تنها 500میلیارد ریال از محل سود انباشته خواهد بود. بررسی وضعیت سهام داران بانک نیز نشان می دهد که بانک های پاسارگاد و قوامین نیز سهامدار این بانک هستند.

اما نکته جالب اینکه در حالیکه سود انباشته این شرکت برای سال مالی جاری مبلغ 2هزارو 881میلیارد و 465میلیون ریال پیش بینی شده، این بانک توانسته مبلغ 3هزار و 157میلیارد و 194میلیون ریال در سه ماه نخست امسال سود انباشته پایان دوره داشته باشد. لازم به اشاره است که بانک انصار در سال مالی قبل نیز پیش بینی کرده بود که مبلغ 3هزارو 158میلیارد و 52میلیون ریال سود انباشته داشته باشد که در نهایت توانست در پایان سال مالی قبل مبلغ 2هزار و 724میلیارد 291میلیون ریال سود انباشته محقق کند.

جدیدترین گزارش های بانکی نشان می دهد این بانک 3 هزارو 723 میلیارد ریال نیز مطالبات معوق تا تیرماه سال جاری دارد.نکته دیگر در خصوص بانک انصار اینکه «اطلس مال» پرو�?ه ساختمانی متعلق به بانک انصار است که با تسهیلات بانکی پیش می رود و در سال گذشته ، در پیشرفت یک ششمی خود، بیش از 3 هزار میلیارد ریال خرج برداشته است . 

بانک انصار که عنوان یازدهمین بانک خصوصی کشور را دارد 462مین شرکت پذیرفته شده در بورس است این شرکت و با سرمایه 2هزار میلیارد ریالی در بورس فعالیت را آغاز کرده بود، در تیرماه 91 با افزایش 100درصدی سرمایه را به 4هزار میلیارد رساند، مطابق مصوبه مجمع در شهریور سال قبل، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 4هزار میلیارد ریال به 8هزار میلیارد ریال در دو مرحله مصوب شده که در هر مرحله مبلغ 2هزار میلیارد ریال به سرمایه شرکت افزوده خواهد شد. سرمایه کنونی شرکت مبلغ 6هزار میلیارد ریال بوده و قرار است در مرحله دوم، سرمایه شرکت به 8هزار میلیارد ریال برسد.

لازم به اشاره است که بانک انصار سود هر سهم سال مالی 93 را با سرمایه 6هزار میلیارد ریال مبلغ 543 ریال پیش بینی کرده و براین اساس در سه ماهه نخست سال مبلغ 85 ریال آن را محقق کرده است. گرچه این بانک درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها را به دلیل لزوم تصویب مجمع عادی سالانه شرکت های فرعی، در حساب ها منظور نکرده که با احتساب آن، سود هر سهم محقق شده برای دوره 3ماهه مبلغ 137ریال خواهد بود.

باید در نظر داشت که بانک انصار در سه ماهه نخست امسال، توانست مبلغ 562میلیارد و 993 میلیون ریال از سرمایه گذاری و سپرده گذاری ها سود به دست آورد. شایان ذکر است که این بانک پیش بینی کرده بود که در سال مالی جاری مبلغ 2هزار و 569میلیارد و873میلیون ریال از این محل سود کسب کند اما در سه ماهه نخست امسال از سرمایه گذاری ها عایدی نداشت و از محل سپرده گذاری نزد بانک ها و سود اوراق مشارکت توانست مبلغ 562 میلیارد و 993میلیون ریال از پیش بینی را محقق کند.

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود