امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
11/27 1393

ایران و جهان - بانک های ملت ،صادرات،اقتصاد نوین،دی و شهر در میان شرکت های  برتر ایرانی قرار گرفتند.این در حالی است که هیچ یک از بیمه های ایرانی در بین این برترین ها قرارندارند.

به گزارش ایران و جهان ، مجتبی رجب‌بیگی در همایش 100 شرکت برتر کشور با اشاره به شرکت‌های برتر از لحاظ بالاترین میزان فروش در سال 1392 گفت: در زمینه فروش، شرکت پالایش نفت بندرعباس با 40 هزار میلیارد تومان در رتبه اول است که پس از آن شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک ملت، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان، بانک تجارت، بانک پارسیان و ایران خودرو در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

وی افزود: از نظر بالاترین میزان ارزش افزوده، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 69 هزار و 529 میلیارد ریال در رتبه اول و شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، شرکت مخابرات ایران، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز پارسیان، گروه پتروشیمی مارون و شرکت ارتباطات سیار ایران رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

داراترین بانک ایرانی

رجب بیگی با بیان این‌که در سال 1392 مانند سال های پیشین بیشترین دارایی‌ها در اختیار بانک ها بوده است، اظهار کرد: در بخش بیشترین دارایی ها بانک ملت با دارایی یک میلیون و 390 هزار میلیارد ریال در رتبه اول قرار گرفته و پس از آن بانک تجارت، بانک پارسیان، بانک پاسارگاد، بانک مهر اقتصاد، بانک قوامین و بانک اقتصاد نوین در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان این‌که بیشترین اشتغالزایی در سال گذشته مربوط به شرکت ایران خودرو با 50 هزار و 921 نفر بوده است، گفت: شرکت‌های سایپا با بیش از 36 هزار نفر، بانک صادرات با 32 هزار و 700 نفر، شرکت مخابرات ایران با 31 هزار و 500 نفر و بانک ملت با 27 هزار و 800 نفر بیشترین اشتغالزایی را در میان شرکت ها داشته اند.

وی همچنین با بیان این‌که بیشترین صعود را در میان 100 شرکت برتر از لحاظ رتبه نسبت به رتبه بندی قبلی، گروه ارزش آفرینان پاسارگاد داشته است، گفت: این شرکت با 54 رتبه صعود به رتبه 78 رسیده است و پس از آن بانک دی با 53 پله، موسسه اعتباری کوثر با 42 پله، بانک شهر با 17 پله و گسترش نفت وگاز پارسیان با 15 پله صعود بیشترین میزان صعود را به خود اختصاص داده‌اند.

رجب بیگی با بیان این‌که بیشترین رشد فروش در اختیار بانک دی با رشد 270 درصدی بوده است، ادامه داد: فروش شرکت‌های ارزش آفرینان پاسارگاد 261 درصد، گسترش نفت و گاز پارسیان 260 درصد، سرمایه‌گذاری غدیر 205 درصد و موسسه اعتباری کوثر 183 درصد رشد داشته است.


بیمه ها 
البته بيمه آسيا در هفدهمين سال رتبه بندي يکصد شرکت برتر درگروه موسسات بيمه اي رتبه اول را کسب کرده است.

بيمه آسيا در هفدهمين سال رتبه بندي يکصد شرکت برتر با فروش 19283/9 ميليارد ريال در سال 1392 ،رتبه اول در گروه موسسات بيمه اي را کسب کرد .

در بخش شاخص هاي مورد استفاده در رتبه بندي گزارش وي�?ه همايش شرکت هاي برتر ايران IMI-100درخصوص رتبه بندي شرکت هاي بيمه اي، مجموع درآمدهاي بيمه اي و در آمد حاصل از سرمايه گذاري اين شرکت ها لحاظ شده است.

همچنين در بخش روش شناسي رتبه بندي شرکت هاي برتر ايران، هدف از رتبه بندي شرکت هاي برتر ايران "شفاف سازي فضاي کسب و کار و جايگاه اقتصادي شرکت هاي ايران و رتبه بندي آن ها از نظر ميزان تاثيرگذاري در اقتصاد ملي، با هدف گسترش رقابت در فضاي کسب و کار بنگاه هاي اقتصادي" اعلام شده است .

اما براساس اعلام سازمان مدیریت صنعتی،‌ بیمه البرز امسال نیز با رتبه 99 در لیست صد شرکت برتر قرار گرفت .

بنابراین گزارش ، این شرکت در سال 1392 سرمایه خود را از مبلغ 600 میلیارد ریال به 3600 میلیارد ریال افزایش داد و بدین ترتیب به بزرگ ترین شرکت بیمه کشور به لحاظ سرمایه تبدیل شد .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود