امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
02/4 1396


             

           


             

           

گروه بازار پول - بانک صادرات ایران به عنوان بزرگترین بانک بورسی در یکی از حساس ترین دوران تاریخی خود ایستاده است. وضعیت نماد این شرکت و اخبار متفاوت و موج های خبری از یک سو و وضعیت آرام سازی فضای رسانه ای در آستانه انتخابات و ... باعث شده تا این بانک بزرگ بیش از پیش نیازمند مدیریت قوی و دارای شناخت عمیق از سیستم روابط عمومی و بانک در راس هرم روابط عمومی باشد.

با خداحافظی علی جهانی از بانک صادرات به عنوان یکی از مدیران ارزشمند روابط عمومی در سیستم بانکی به نظر می رسد که وقت آن رسیده که مدیریت فعلی بانک به بدنه قوی و با درایت خود اعتماد کند و با شناسایی نیروهای متخصص و توانمند در بدنه روابط عمومی بانک در این شرایط حساس، این سنگر را خالی نگذارد.

هرچند که علی جهانی از مدیران خوش نام و نیک نظام بانکی بود اما تجربه در بانک صادرات نشان داده است که نیروهای تزریقی به روابط عمومی این بانک در مقایسه با نیروهای انتخابی از بدنه بانک ماندگاری و عملکرد غیر قابل قیاسی داشته اند و نمونه آن حضور امر صفری یا افشین صنعتی مقدم و ... است.

در سالیان گذشته برخی افراد در راس مدیریت این بخش حساس قرار گرفتند که از درون بدنه این بانک نبودند و باوجود عملکردهای متفاوت در دوره‌های مختلف، مدیریت «آزمون و خطایی» را سپری کرذند و حال در این شرایط حساس از مدیران فعلی بانک صادرات انتظار می رود که باردیگر به بدنه این بانک اعتماد کند.

عمر مدیریتی علی جهانی در بانک صادرات کوتاه بود و البته شنیده می شود که برخی موارد در خصوص عدم بکارگیری بازنشستگان در سطوح مدیریتی سبب خداحافظی وی از بانک بوده است اما به نظر می رسد که بزرگترین بانک بورسی با 31 هزار نیروی انسانی و 2700 شعبه و چندین صد نفر سهام دار خصوصی شایسته مدیریت آزمون و خطایی و بفرما بفرمایی نیست و انتظار می رود تا در بدنه خود نیروهای خوش فکر و توانمند را برای بکار گیری در چنین روزهایی پرورانده باشد.

بنابراین بزرگترین بانک بورسی کشور در عمر بیش از 60 دهه خود حتما نیروی انسانی شایسته ای را برای این روزهای سخت پرورانده است .نیرویی که با درک عمیق از شرایط بانک و دارای مقبولیت رسانه ای در شرایط حساس کنونی بتواند این سکان را رهبری کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود