امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
02/4 1396

گروه بازار پول - گزارش های جدید بانک صادرات زمینه را برای بازگشایی نماد این بانک بزرگ بورسی مهیا می کند.


به گزارش پایگاه خبری رازپول، گزارش حسابرسی اولین درآمد ۹۶ بانک صادرات، زمینه برای بازگشایی نماد این بانک که از اواخر تیر سال گذشته بسته مانده را فراهم می کند.


با این اوصاف درحالی مسئولان اداره نظارت بر ناشران بورسی هم در صدد بازگشایی نماد "وبصادر" در هفته جاری بوده و هستند که آخرین پیگیری ها حکایت از آن دارد که سازمان بورس خواهان ارایه توضیح مدیران در مورد مطالبات شده اند تا بعد از دریافت این توضیح و اعلام مواضع و نکات مهم، زمینه بازگشایی بزرگترین بانک بورس را بعد از 9 ماه فراهم کنند.


بنابراین اگر مدیران بانک صادرات در ارایه توضیح درخواستی سازمان بورس امروز و فردا حاضر به روشن کردن این موضوع شوند، نماد بانک صادرات بعد از اعلام مواضع سازمان و به احتمال زیاد چهارشنبه جاری باز می شود اما اگر توضیح مدیران بانک با تاخیر همراه شود ، باید در هفته آتی و شاید هم در هفته های بعدی منتظر بازگشت به بورس این بانک در ارایه توضیحات بود.

پیش از این حسن قالیباف مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص وضعیت بانک ها اعلام کرد که در سال گذشته مباحث بین بانک ها بیشتر به دلیل استانداردهای اعمالی بانک مرکزی بود.وی با بیان اینکه اگر نمادها نیز بسته بود به واسطه دستورالعمل افشا بود اذعان کرد که ابهام و عدم ارائه اطلاعات از سوی بانک ها دلیل بسته بودن نمادها بود.

قالیباف در خصوص خروج بانک صادرات از بازار اصلی بورس اعلام کرد که خروج از بورس برای بانک بزرگی مانند صادرات کار ساده ای نیست . وی بانک صادرات را از جمله شرکت های معتبر بورس عنوان کرد و افزود که هیات پذیرش باید در خصوص شرکت هایی مانند این بانک تصمیم بگیرد و قرار است تا پایان اردیبهشت ماه نتیجه این تصمیم گیری اعلام شود.

وی با بیان اینکه مدیریت شرکت ها باید نسبت به بسته بودن نماد شرکت های بزرگ و معتبر حساس باشند اعلام کرد که بروز رسانی اطلاعات بانک صادرات مسلما به بازشدن نماد این بانک کمک خواهد کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود