امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
12/13 1393

ایران و جهان - همایش امور مالی شبکه بانک صادرات با حضور لـله‌گانی مدیرعامل بانک، اعضای هیأت مدیره، مدیران و کارشناسان مالی آن بانک برگزار شد.



به گزارش ایران و جهان ،لـله‌گانی، مدیرعامل بانک صادرات در این همایش با اشاره به اهمیت مباحث مالی و حسابداری در مؤسسات مالی گفت: امور مالی و مباحث حسابداری در یک بانک بزرگ که دارای عملیات بانکداری گسترده‌ای است، مقوله بسیار مهم، حساس و تعیین کننده است. بانک یک مجموعه‌ای است که یک رویکرد اقتصادی دارد و علاوه بر مدیریت نقدینگی و اعتباری باید مدیریت اقتصادی گسترده‌ای را در سطح جامعه داشته باشد.

وی افزود: بانک یک واحد بزرگ اقتصادی است و بر اساس مدیریت پروژه در یک برنامه‌ریزی خطی، اهداف، امکانات و محدودیت‌ها مشخص می‌شود و با توجه به این محدودیت‌ها و امکانات باید به اهداف تعیین شده برسیم. یکی از اهداف مهم، علاوه بر نظم و انضباط مالی، رسیدن به سودآوری مناسب است. باید در مقابل ذی‌نفعان و سهامداران پاسخگوی عملکرد بانک باشیم.

لـله‌گانی با اشاره به انجام وظایف اجتماعی گفت: کسب سود و انجام عملیات بانکی نباید ما را از انجام وظایف اجتماعی غافل کند. شعب بانک در فضای اجتماعی فعالیت می‌کنند و رسالت‌ها و نقش‌های اجتماعی مهمی داریم. بانک وظیفه دارد که فضای اجتماعی و بستر مناسب و امنی ایجاد کند تا فعالیت‌های اقتصادی به درستی انجام شود. البته با اجرای سیاست‌های دولت محترم و بانک مرکزی، ثبات اقتصادی خوبی در جامعه شکل گرفته و دیگر شاهد تغییرات ناگهانی در قیمت‌ها و نرخ‌ها نیستیم. باید ما نیز به بهبود فضای اقتصادی کمک کنیم و بسیاری از فعالیت‌های ما رویکرد اجتماعی دارد و بر جامعه تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: تنها با کسب درآمدهای مشاع نمی‌توانیم به موفقیت برسیم. لازم است خدمات جدیدی تعریف کنیم که درآمدهای غیرمشاع بانک را افزایش دهد. درآمدهای کارمزدی بستر مناسبی است که بسیاری از بانک‌های بین‌المللی از آن بهره می‌برند. بانک صادرات ایران به عنوان یک بانک بزرگ که یک بستر گسترده از امکانات و شعب را در اقصی‌نقاط کشور داراست می‌تواند با تعریف خدمات جدید و مورد نیاز مشتریان، درآمدهای غیرمشاع و کارمزدی را افزایش داد.

لـله‌گانی با اشاره به اجرای سامانه سیستم یکپارچه حسابداری در بانک گفت: برای تکمیل و رفع اشکالات این سامانه نظر بدهید و با تجزیه و تحلیل، آن را به سامانه موفقی تبدیل کنید تا تمام موارد به صورت یکپارچه و سیستمی درآید. آمارها باید صحیح و به موقع باشد و دربرگیرنده شاخص‌های مدنظر مدیریت باشد. آمار و اطلاعات باید شفاف، مشخص، کلیدی و به موقع بوده و نشان‌دهنده وضیت کلی بانک باشد.
وی در پایان اظهار داشت: مدیریت عالی بانک اعتقاد جدی به فعالیت اثربخش حوزه مالی بانک دارد و اعتقاد دارم که با تلاش‌ها و زحمات تمامی همکاران شبکه ، سال جاری را با موفقیت و با صورت‌های مالی با آثار مثبت به پایان خواهیم برد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود