امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
01/23 1396

گروه بازار پول - مدیر بازاریابی و فروش شرکت تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین از طراحی و اجرایی سیستم بانکداری متمرکز الکترونیک (core banking) صد در صد ایرانی خبر داد و گفت: این سیستم در قیاس با سیستم های مشابه خارجی می تواند برای بانک ها تا 50 درصد صرفه جویی در پی داشته باشد.


به گزارش پایگاه خبری رازپول، پس از مشارکت مایسیس باشرکت تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین وابسته به بانک پارسیان که برای استقرار و توسعه نرم افزارهای بانکی در گذشته صورت گرفت، صبح امروز مدیر بازاریابی و فروش این شرکت از راه اندازی نسل جدیدی از (core banking) با قابلیت ارائه سطح اطلاعات مختلف و سریع خبر داد که می تواند 50 درصد صرفه جویی را برای سیستم بانکی به ارمغان آورد.


با توجه به علاقه مندی شرکتهای خارجی به حضور در بازار ایران ایران بود که شرکت مایسیس،یکی ازبرترین برند های نرم افزاری در حوزه بانکداری و مالی دنیا و شرکت تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین ، تولید کننده نرم افزارهای بانکی و پرداخت در ایران با داشتن جامع ترین و به روزترین نرم افزار بانکداری متمرکز به نام لوتوس توافق نامه همکاری امضا کردند. سرمایه گذاری مشترک، انتقال دانش فنی، ایجاد و بومی سازی راهکارهای مالی و بانکی از اهداف اصلی این همکاری است.

شرکت کاسپین به عنوان یکی از شرکت های تولیدکننده راه حل های بانکی و مالی علاوه بر حفظ و گسترش محصولات فعلی به منظور تنوع سبد خدمات خود، پوشش سلایق مختلف بازار و با پیش بینی ورود بانک های خارجی به کشور و توسعه روابط بین المللی بانک های داخلی ، به عنوان تنها استقرار دهنده محصولات مایسیس در ایران خدمات نصب، راه اندازی، آموزش و پشتیبانی این محصولات را به بازار بانکی کشور ارائه کرد و حالا ادعا می کند که می تواند این با کمک این سیستم شبکه بانکی را در بخش های مختلف حمایت کند.

مدیران این شرکت می گوید:از تیرماه 94 اولین (core banking) کاسپین راه اندازی شد بانک پارسیان از (core banking) نگین کاملا جدا شده وبه لوتوس منتقل شده است. معماریان مزیت این سیستم را سرعت و انتخاب ماژول ها تفکیک شده می داند که این قابلیت می تواند برای مشتریان جذاب باشد. 


معماریان پور با بیان اینکه این سیستم از سال 84 استارت خورده و طی سال های اخیر با همکاری 250 نیرو و دانش ایرانی در داخل کشور بومی سازی و تولید شده و اکنون نسخه هفت این نرم افزار نیز پیاده سازی شده است،گفت:سیستم بانکداری متمرکز الکترونیک (core banking) لوتوس در قیاس با سیستم های مشابه کاملا بومی سازی شده و مقررات و قوانین مختص نهادهای ذیربط ایران را پوشش می دهد.

معماریان پور با بیان اینکه این سیستم تمام اطلاعات مشتریان از سیستم نگین در سال 94 به سیستم لوتوس منتقل شد، گفت: بومی بودن،عدم محدودیت در پشتیبانی، سرعت در نصب و اجرا، پیاده سازی ماژول های مختلف تجاری، تطبیق با قوانین خاص کشور و هزینه بسیار پایین از جمله مزایای این سیستم است.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت خدمات سیستم های کاربردی کاسپین با اشاره به توانایی اجرایی و پیاده سازی سیستم بانکداری متمرکز الکترونیک لوتوس در بانک های بزرگ افزود: این سیستم می تواند با سرعت در بانک ها نصب و باماژول های مختلف اجرایی شود و منجر به کاهش هزینه بالای 50 درصدی برای استفاده کنندگان شود.

وی به توسعه بازار و برندینگ شرکت کاسپین اشاره کرد و گفت: هم اکنون بخش هایی از سیستم لوتوس در تعدادی از بانک های دولتی و خصوصی در حال اجراست و قصد افزایش سهم بازار خود را داریم.

معماریان پور از ظرفیت و توانایی سیستم لوتوس برای اجرایی شدن در سایر حوزه های اقتصادی کشور چون لیزینگ،خودرو و بیمه نیز خبر داد و گفت: سیستم لوتوس می تواند در سایر بخش های اقتصادی کشور نیز پیاده سازی شود و برنامه هایی برای متمرکز شدن کلیه اطلاعات شرکت های گروه پارسیان در کاسپین وجود دارد. وی پیش بینی کرد که از سال 97 برای شرکت های گروه و در بخش های محدود بانک های دیگر این سیستم پیاده سازی شود.وی اضافه کرد که سهم 20درصدی را در بحث ماژول های اطلاعاتی در این مدت از نظام بانکی پیش بینی کرده ایم.

گفتنی است؛ براساس یک تعریف کلی سیستم بانکداری الکترونیکی یکپارچه سیستمی است که کلیه محصولات و خدمات بانکی و عملیات راهبری ومدیریت آنها را از طریق دسترسی به پایگاه داده‌های مشترک و متمرکز در قالب یک سیستم ارایه می‌کند که انعطاف پذیری این سیستم و مشتری محوری از ویژگی‌های مهم آن است.بدون ايجاد يک بانک اطلاعاتي متمرکز و يکپارچه، خدمات الکترونيک به صورت جزيره اي و غيرهمسان ارائه خواهد شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود