امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
01/16 1394

ایران و جهان - عبدالناصر همتی از ارسال نامه ای به بانک مرکزی برای برگزاری  جلسه ای در خصوص تعیین نرخ سود بانکی خبر داد و گفت: در این نامه بر شرایط تغییر و کاهش نرخ سود بانکی تاکید شده است.



به گزارش ایران و جهان ،عبدالناصر همتی رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی؛ در گفت و گو با ایرنا در خصوص تغییر نرخ سود بانکی، افزود: بانکی ها در روزهای پایانی سال گذشته مذاکراتی را برای تغییر نرخ سود انجام دادند و برهمین اساس نامه ای به بانک مرکزی در خصوص شرایط تغییر نرخ سود بانکی ارسال کردند.

وی تصریح کرد: برهمین اساس بانک مرکزی باید زمان برگزاری این جلسه را تعیین و به بانک ها اعلام کند تا در زمینه تغییر نرخ سود بانکی تصمیم گیری شود.

وی درباره شرایط تغییر نرخ سود بانکی نیز اظهار داشت: یکی از مسایل مهم دراین زمینه نرخ 27 درصدی تسهیلات بین بانکی و این در حالی است که نرخ اضافه برداشت از بانک مرکزی نیز 34 درصد است.
همتی خاطرنشان کرد: این ارقام در حالی است که برخی از بانک ها هم اکنون مشکل نقدینگی دارند و این امکان وجود دارد که با تغییر نرخ سود سپرده ها مشکلاتی برای آنها ایجاد شود.
رییس شورای هماهنگی بانک ها دولتی، گفت: علاوه بر این هم اکنون 20 درصد نقدینگی کشور دراختیار موسساتی است که تحت نظارت بانک مرکزی قرار ندارند لذا اگر نرخ سود بانکی کاهش یابد و نظارتی بر این موسسات نباشد، مشکلاتی برای بانک ها و موسسات تحت نظارت ایجاد خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی، تصریح کرد: بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی باید برخورد لازم و نظارت کافی را بر این موسسات داشته باشد.
وی با بیان آنکه این موارد از مهمترین و اصلی ترین موضوعاتی است که باید در کاهش نرخ سود بانکی مدنظر قرار گیرد، گفت: البته نظام بانکی کشور نیز قبول دارد زمانی که میانگین نرخ تورم 15 درصد است نرخ سود بانکی نباید 22 درصد باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود