امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
01/19 1394

ایران و جهان -سال 93 بازده بخشهای ارز، سهام مسکن، پول و سکه به ترتیب 11 درصد، 26درصد، 1.8درصد، 22درصد، و 1.6درصد بوده است اما بازده سهام بانک ها ... .




به گزارش پایگاه خبری ایران و جهان (اوج) ابراهیمی ،مدیرعامل بانک انصار با بیان مثبت خواندن ترازبازرگانی کشور در سال گذشته به ارزیابی بازارهای ارز، سهام، مسکن، پول وسکه و نیز سودآوری بانک انصار در سال 1393 اشاره کرده و افزود: در سال 93 بازده بخشهای ارز، سهام مسکن، پول و سکه به ترتیب 11 درصد، 26%، 1.8%، 22%، و 1.6% بوده است.
وی با اشاره به ثبات بازار ارز و متوسط نوسان آن در سطح 3% این مهم را موفقیت ارزشمندی برای بانک مرکزی و سیستم اقتصادی کشور برشمرد.


ابراهیمی گفت: به لطف الهی در سال گذشته هلدینگ بانک انصار توانست در حوزه های مختلف، موقعیت های قابل قبولی را کسب نماید. وی با اشاره به تکانه های شبکه بانکی ناشی از سیاست‌های نرخ گذاری سود سپرده ها مدیریت موثر مثبت تمام شده پول به همراه رشد معقول و هماهنگ با نقدینگی کشور را یکی از دستاوردهای مهم بانک برشمرد.

دکتر ابراهیمی سپس براساس شاخص های اقتصادی به ارایه آمارهای مقایسه‌ ای سالهای 92 و93 و تحلیل شرایط اقتصادی کشور پرداخت و به کاهش تورم در پایان سال گذشته اشاره کرد و گفت: تورم مصرف کننده در سال گذشته 6/15درصد و تورم تولیدکننده 8/14 درصد بود که این نشانه خوبی از کنترل تورم هم در سال 93 و هم در سال جاری در کشور است. وی در این باره افزود: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی اکنون به هسته سخت تورم رسیده ایم، می توانیم امیدواریم باشیم که سال آینده تورم به نرخ 12 یا 13درصد برسد و در سال 1395 شاهد تک رقمی شدن نرخ تورم باشیم.

دکتر ابراهیمی آنگاه به شاخص رشد اقتصادی کشور و تلاش دولت در توقف روندهای کاهش دهنده این رشد اشاره کرده و درخصوص رشد نقدینگی اضافه کرد: رشد نقدینگی کشور تا پایان بهمن ماه تقریباً 17.6 درصد بوده و شبکه بانکی با پرداخت 291 هزار میلیارد تومان تسهیلات، زمینه خوبی را برای حرکت اقتصادی کشور فراهم ساخته است که این می تواند در جهت رشد تولید به عنوان محرک اصلی ریشه اقتصادی نشانه بسیار خوبی باشد.

مدیرعامل بانک انصار پس از آن با بیان آمارهای مربوط به مطالبات معوق در شبکه بانکی کشور و مقایسه آن با متوسط جهانی این مطالبات گفت: نرخ مطالبات معوق جهان 4 درصد و نرخ این مطالبات در شبکه بانکی کشور حدود 15 درصد است و بانک انصار به همت مدیران و کارکنان خدوم خود از نرخ 3/5 درصد برخوردار است که یک رکورد بسیار خوبی به شمارآمده و با برنامه ریزی های صورت گرفته در بانک این نسبت در سال جاری قابل کاهش نیز می باشد.

وی با اشاره به بازدهی سهام بانکها معادل 11% درسال 93 به تفاوت 20 درصد بازده سهام بانک انصار با متوسط بانکها اشاره کرد و سهام بانک انصار را به عنوان یکی از سهام جذاب و خوب بازار سرمایه معرفی نمود.
دکتر ابراهیمی در پایان به دستاوردهای طرح تحول سه ساله بانک، نقش این بانک در تحقق اهداف نام‌گذاری‌های سال از سوی مقام معظم رهبری، سرمایه‌های ایمانی و ظرفیت‌های این بانک در مدیریت جهادی اشاره کرده و ضمن دعوت از مدیران و کارکنان برای تحقق کامل اهداف پیش بینی شده طرح تحول، نسبت به رشد و پیشرفت هرچه بیشتر بانک در سال های پیش رو ابراز امیدواری کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود