امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
01/24 1394

ایران و جهان - وزیران دارایی و روسای بانک مرکزی از 188 کشور جهان از جمله ایران  هفته جاری برای شرکت در نشست بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن گردهم می‌آیند.


به گزارش ایران و جهان ،مدیران صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در مواجهه با تحولات کنونی اقتصاد جهانی، کشورهای عضو را به پشتیبانی از دورنمای اقتصاد جهان فرا می‌خوانند تا به گفته کریستین لاگارد، رییس صندوق رشد اندک کنونی به رشد اندک بلندمدت تبدیل نشود.

وی هفته گذشته در سخنانی در شورای آتلانتیک گفت: باید از اینکه رشد اندک جدید به واقعیت جدید تبدیل شود، جلوگیری کنیم.

نشست بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی احتمالا شامل گفت و گوهایی درباره تلاش‌های یونان برای تسهیل شرایط وام کمکی و بدهی سنگین در اوکراین و برزیل خواهد بود. دو سمینار درباره مقررات مالی و سیاست پولی با حضور پل ولکر و بن برنانکه، روسای سابق بانک مرکزی آمریکا برگزار خواهد شد. گفت‌وگوهای دیگر به مجموعه ای از موضوعات جهانی شامل نفت ارزان، آینده غذا، پیری جمعیت جهان و بحران ابولا اختصاص خواهد یافت.

بر اساس گزارش یو اس ای تودی، بسیاری از اقتصاددانان پیش بینی می‌کنند که اقتصاد جهانی امسال 3.4 درصد رشد می‌کند که مشابه رشد اندک سال گذشته است. اما در آمریکا دلار قوی به صادرات لطمه می‌زند. نفت ارزان و کاهش قیمت کالاهای دیگر به افزایش مصرف در اقتصادهای توسعه یافته کمک کرده اما بازارهای نوظهور مانند روسیه و برزیل که آنها را تولید می‌کنند، دچار آشفتگی شده اند. در این بین دورنمای رشد منطقه یورو امیدوارکننده بنظر می‌رسد. این منطقه در سال 2014 رشد اندک 0.9 درصد را داشت و با کاهش قیمت‌ها که ریسک وقوع بحران دیگری را افزایش می‌دهند، مبارزه می‌کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود