امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
02/15 1394

 


قرارداد ٤ میلیارد دلاری بانک صنعت‌ومعدن با صندوق توسعه ملی
ایران و جهان - تعامل نزدیک بهانه ای شد تا بانک صنعت و معدن صبح امروز در مراسمی نسبت به بازگشایی  شعبه ای در جوار صندوق توسعه ملی بانک صنعت و معدن با حضور مدیرعامل و جمعی از اعضای هیات مدیره این بانک افتتاح کند و از رویدادهای مهمی در این مراسم خبردهد.


به گزارش ایران و جهان ، علی‌اشرف افخمی، مدیرعامل بانک صنعت و معدن در این مراسم ضمن ارائه آمار مختصری از فعالیت بانک در سال گذشته ارائه کرد و از راه اندازی معاونت بانک داری صنایع کوچک و متوسط از اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد که در حدود 70 شعبه این بانک در سراسر کشور دارای شبکه خواهد بود . وی کارکرد این معاونت راتنها محدود به ارائه تسهیلات ندانست با بیان اینکه این معاونت با ارائه مشاوره های حقوقی،تجاری،بازاریابی،تکنولوژی و ... به بنگاه های کوچک و متوسط خدمات ارائه خواهد کرد افزود که این بنگاه ها نقش موثری در ایجاد اشتغال دارند و دولت عزم جدی دارد که به توانمندی سازی این بنگاه ها کمک کند.
افخمی، با بیان اینکه در سال گذشته بانک صنعت و معدن توانسته است اعتباری بالغ بر ٢٢ میلیارد و دویست میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ٧٠ طرح صنعتی گشایش کند،افزود که در سال جاری قراردادی بالغ بر ٤ میلیارد دلار بین این بانک و صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات به طرح‌های مختلف صنعتی و معدنی منعقد شده‌ است.


افخمی در تشریح عملکرد بانک صنعت و معدن در راستای تأمین مالی طرح‌های زیرساختی با بیان اینکه این بانک استفاده مطلوبی از خط اعتباری چین داشته است افزود که این بانک تاکنون از محل خط اعتباری چین مبلغ ٥ میلیارد دلار برای طرح‌های یاد شده تأمین اعتبار کرده است. همچنین در بخش لجستیک‌، اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار برای قطار سریع السیر تهران‌–‌قم و قم- اصفهان توسط این بانک گشایش یافته است.
وی این نکته را نیز متذکر شد که ایجاد شعبه این بانک در محل صندوق توسعه ملی به دنبال تفاهم انجام‌شده میان بانک صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی صورت گرفته است و این بانک در نظر دارد با ارتقای سطح تعامل خود با صندوق بتواند از منابع آن در مسیر تأمین مالی طرح‌های صنعتی کشور بهره‌مند شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود