امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
02/18 1394

ایران و جهان – برای نخستین بار در کشور با همکاری دو وزارت خانه و یک بانک کمپین بزرگ مصرف صحیح از آب در مقیاس بین المللی برای مردم جهان به اجرا در می آید.
به گزارش ایران و جهان ،بانک سامان که از دو سال گذشته حمایت مالی از تیم والیبال کشور را بر عهده دارد امسال در کنار این حمایت مالی ابتکار دیگری را به خرج داد تا نام ایران و البته این بانک را در عرصه جهانی با شعار آب هست ولی کم است زنده کند و با یادآوری این مسئولیت اجتماعی به مردم جهان به اعتبار بین المللی کشور و البته این بانک در شرایط حساس فعلی بیافزاید .

در کنار این بانک دو وزارت خانه ورزش و جوانان و نیرو نیز قرار گرفتند تا همزمان با برگزاری مسابقات والیبال، تیم ملی کشور به عنوان سفیرآب ضرورت وجود این مایه حیات را با اهداء تندیسی به تیم های حریف یادآوری نماید تا آنان را نیز در این رسالت بزرگ شریک کند.

در مراسم رونمایی از تندیس آب که به همت بانک سامان طراحی و پیاده سازی شده است طاهری مدیرعامل این بانک یادآور شد که «سامان»از ابتدای تاسیس تاکنون در کنار فعالیت‌های تاثیرگذار در حوزه کسب‌ وکار همچون تامین بخش عمده‌ای از ارز موردنیاز واردات غذا و دارو در دوره تحریم اخیر، تلاش کرده در انجام مسئولیت‌های اجتماعی و حمایت از فعالیت‌های عام‌المنفعه نقش موثری ایفا کند.

مدیر عامل در این مراسم که با بدرقه ملی پوشان تیم ملی والیبال نیز همزمان بود به پیشینه سایر مسئولیت های اجتماعی بانک سامان نیز اشاره ای داشت و با بیان این که بانک سامان حمایت از فرهنگ، محیط‌زیست و سلامت جامعه را بخشی مهم از وظایف خود می داند افزود: بانک سامان در این راستا دو گام بزرگ برداشته است. نخست، حمایت کامل از فدراسیون و تیم‌های ملی والیبال کشورمان از سال 1392 تاکنون است که در این‌راستا، تمام تلاش و همکاری خود را با فدراسیون انجام می‌دهد و از طرف دیگر، بر اساس مطالعات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از سال 1393، کمپین "آب هست ولی کم است" را با رویکرد ارتقا آگاهی عمومی نسبت به مساله کمبود آب در کشور آغاز کرده‌ است که امسال با توسعه این کمپین تلاش می‌کنیم در بالا بردن دانش جامعه در خصوص بهینه‌سازی مصرف آب، نقش موثرتری داشته باشیم.

طاهری با آرزوی موفقیت برای ملی پوشان اظهار امیدواری کرد که امسال هم تیم ملی کشورمان علاوه بر کسب مقام شایسته و درخور در لیگ جهانی، بتواند به المپیک 2016 راه یابد و مدالی خوش‌رنگ از این مسابقات نیز به دست آورد.
ذکر این نکته که آمارهای بین‌المللی نشان می‌دهد که ایران در جمع ۲۴ کشوری قرار دارد که وضعیت آب در آنها خطرناک است بخش دیگری از سخنان طاهری بود و وی اضافه کرد در خردادماه سال ۱۳۹۳، خبرگزاری جهانی نیچر (طبیعت) با انتشار گزارشی، بحران شدید آب را برای ایران، بزرگ‌ترین چالش در دوران معاصر خواند.

وی با استناد به تاکیدات مقام معظم رهبری که اخیرا اشاره فرمودند آب یک ثروت است و باید در حفظ این ثروت کوشا باشیم و توصیه رییس جمهوری بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب برای عبور از وضعیت بحرانی و لزوم تغییر الگوی مصرف آب در جامعه اذعان داشت که بنابراین تنها راه این است که مردم خود دغدغه آب داشته باشند و لازمه این جوش و خروش، همان فرهنگ‌ سازی است.

به گفته طاهری، بانک سامان در سال جاری در نظر دارد بیش از سال گذشته، فضاها و ظرفیت‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی خود ازجمله فضاهای تبلیغاتی والیبال را به کمپین "آب هست ولی کم است" اختصاص دهد تا بتواند تاثیر بیشتری بر جامعه داشته باشد.

وی افزود: در همین راستا، از سال 1393، برنامه‌ای برای طراحی تندیسی با موضوع "آب" تدوین شده است که پس از بررسی‌های کارشناسی، این مهم به محمدمهدی آشوری از طراحان خوش‌ذوق کشور سپرده شده است که این تندیس و قرار است در هر مسابقه تیم ملی والیبال، از سوی کاپیتان ایران به تیم حریف اهدا شود.

طاهری به ویژگی های منحصربه‌فرد این تندیس اشاره کرد و اظهار داشت: محتوای تندیس یادشده، مساله آب و کمبود آب است، قابلیت عرضه در فضاهای ورزشی را دارد، می‌تواند نمادی برای عزم ملی ما برای مقابله با بحران آب باشد و در مقابل پیام‌های نامتعارفی که از سوی برخی همسایگان در منطقه منتشر می‌شود، این تندیس می‌تواند نمایان‌گر فرهنگ و هنر اصیل ایران زمین باشد.
در ادامه این مراسم محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال نیز با قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ بانک سامان از فدراسیون و تیم‌های ملی اظهار داشت: این تنها تیم ملی بزرگسالان ایران نیست که راهی مسابقات جهانی می‌شود بلکه تمام تیم‌های ما در رقابت‌‌های جهانی حاضر هستند.

رییس فدراسیون والیبال تصریح کرد: سفر 36 روزه تیم ملی والیبال ایران به فنلاند و سپس رقابت‌های لیگ جهانی از 20 اردیبهشت‌ ماه آغاز می‌شود.

داورزنی گفت : لیگ جهانی در سطح جهان بیش از 500 میلیون نفر بیننده دارد که 40 میلیون آن در ایران هستند. این فرصت خوبی است تا از مقبولیت بازیکنان تیم ملی والیبال برای رساندن یک پیام فرهنگی که بحران آب است استفاده کنیم.

فرهنگ‌سازی آب با چهره‌های محبوب
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز در مراسم بدرقه‌والیبالیست‌ها و رونمایی از تندیس آب، گفت: در اقتصاد جهان امروز از چهره‌های مشهور برای فروش کالا و خدمات استفاده می‌کنند. خیلی خوب است با استفاده از این فضا به سمتی برویم تا در حوزه فرهنگی هم برای توسعه امور از چهره‌های مشهور و محبوب استفاده کنیم.

وی افزود: خوشبختانه ورزشکاران و چهره‌های محبوب والیبال در بین مردم ایران و جهان شناخته شده‌اند. ورزشکار بافکر و منش پهلوانی برای مردم الگو است و رفتارشان تقلید می‌شود. طبیعتا اگر آن‌ها رفتارهای شایسته‌ای انجام دهند، بخشی از جامعه نیز آن رفتارها را تکرار می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان با ستایش از ابتکار بانک سامان در رونمایی از تندیس آب با شعار "آب هست ولی کم است" خاطرنشان کرد: قهرمانان ملی می‌توانند روی رفتار مردم در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه مصرف انرژی و آب تاثیرگذار باشند.

گودرزی خاطرنشان کرد: والیبال رشته‌ای است که در سال‌های گذشته موفقیت‌های زیادی داشته و می‌تواند الگویی برای سایر رشته‌ها باشد.

تاکید ویژه وزیر نیرو بر شعار "آب هست ولی کم است"
حمید چیت‌چیان وزیر نیرو هم با اشاره به شعار "آب هست ولی کم است" گفت: برای مدیریت درست آب در کشور نیازمند یک فرهنگ صحیح مصرف هستیم و گروه‌های مرجع جامعه مثل دانشمندان، اساتید دانشگاه‌ها، ورزشکاران و هنرمندان که در قلب های مردم جای دارند می توانند در ایجاد این فرهنگ صحیح تاثیرگذار باشند.

وزیر نیرو گفت :از بازیکنان تیم ملی والیبال ایران که عازم مسابقات جهانی هستند درخواست داریم که به عنوان سفیران آب کشور پیام ما را به مردم دنیا و پیام آنها را برای مردم کشور به ارمغان بیاورند.

چیت چیان ضمن تقدیر از این حرکت شاسته بانک سامان تاکید کرد: این سفیران آب می توانند الگویی برای جوانان در بهبود فرهنگ مصرف آب باشند.

در پایان این مراسم با حضور وزرای نیرو و ورزش و جوانان و قهرمانان والیبال کشورمان، از تندیس آب رونمایی شد. این تندیس برای ارتقای آگاهی عمومی نسبت به مساله کمبود آب، طراحی شده است که در مسابقات بین‌المللی تیم ملی والیبال، توسط کاپیتان تیم کشورمان به تیم‌های حریف اهدا خواهد شد.

همچنین بانک سامان برای بالا بردن روحیه اعضای تیم ملی، ضمن اهدای کارت طلایی مشتریان ویژه، هدایای نقدی بازیکنان را به آن‌ها اهدا کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود