امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
04/24 1394

ایران و جهان - مدیرعامل شرکت مبنا کارت آریا از صدور کارت شهروندی برای اهالی  شهر اندیشه خبر داد و گفت: به زودی این کارت برای شهرهای بسطام، تهران، اسلامشهر، شاهین فر و سمنان نیز صادر خواهد شد.

به گزارش ایران و جهان، شهرام رشتی در مراسم رونمایی از اندیشه کارت با بیان اینکه این کارت با هدف تسهیل در پرداخت های خرد طراحی شده است، اظهار داشت: هم اکنون 50 هزار میلیارد تومان پول خرد و اسکناس در کشور در گردش است که باید برای مهارکردن این پول ها، اقدامات لازم را انجام داد.

وی با اشاره به این نکته که اندیشه کارت علاوه بر انجام پرداخت های خرد، به عنوان کارت تخفیف هم محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این کارت در اتوبوس ها و تاکسی ها قابل استفاده است و قابلیت تبدیل به کیف پول را نیز دارد.

مدیرعامل شرکت مبناکارت آریا، طراحی اندیشه کارت را با همکاری بانک شهر و شهرداری اندیشه خواند و یادآور شد: در فاز نخست 10 هزار فقره کارت صادر خواهد شد ولی بسته به میزان تقاضا، تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

وی با بیان آنکه این شرکت در پی طراحی کارتی مشترک بین شهرهای مختلف است، گفت: هدف این است که یک سیستم یکپارچه طراحی شود که کارت ها در تمام شهرها قابل استفاده باشد.

رشتی در پاسخ به این سوال که چرا این کارت ها کارت نقدی نیست که قابلیت استفاده در خودپردازها را هم دارا باشد، اظهار داشت: کارت های نقدی از روند پیشرفت کیف پول الکترونیک جلوگیری می کند به همین دلیل اعتقاد داریم که این کارت، نقدی نباشد بلکه بن کارت و کارت خرید بی نام باشد.

وی با بیان اینکه این کارت برای پول های خرد تا 400 هزار تومان قابل شارژ است، ادامه داد: این کارت قابل شارژ مجدد است و مردم می توانند با مراجعه به باجه های ایجاد شده در محل اتوبوسرانی، نسبت به تامین این کارت ها اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت مبناکارت آریا درباره تفاوت اندیشه کارت با کارت های مترو، گفت: سرویس های کنونی روی بسترهای بدون امنیت کار می کنند که مغایرت این سیستم ها بسیار بالاست و حتی شهرداری تهران در این زمینه با مشکل رو به رو شده است.

وی تاکید کرد: این شرکت با استفاده از استانداردهای اروپا و آمریکا کانال های خود را انتخاب و کلید امنیتی روی خدمات خود طراحی کرده است.

رشتی با اشاره به اینکه تامین کارتخوان های مورد نیاز در این طرح با سرمایه گذاری این شرکت، بانک شهر و شهرداری اندیشه صورت می گیرد، گفت: سازمان های قبلی، این هزینه را بر راننده تحمیل کرده و موجب نارضایتی آنها شده اند اما در این طرح، دستگاه های مذکور به صورت رایگان در اختیار رانندگان قرار می گیرد و حتی ابزارهای تشویقی نیز در این زمینه طراحی خواهد شد.

وی با بیان اینکه رشد عملیاتی مبناکارت آریا از سال 89 تاکنون قابل قبول بوده است، یادآور شد: در سال 93 حداقل سه محصول USSD، 7* و IPG را رونمایی کردیم و در سال 94 هم اندیشه کارت به بهره برداری رسید.

به گفته وی، اندیشه دومین شهری است که پس از کیش، به عنوان پایلوت طرح کارت شهروندی انتخاب شده و همزمان این پروژه در بسطام نیز در حال پیگیری است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود