امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
05/10 1394

ایران و جهان - بانک مرکزی به مدیران این شرکت دستور اکید داده است که از تقسیم سود خودداری کنند.

به گزارش ایران و جهان ، موسسه اعتباری توسعه که به تازگی جلسات مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده منتهی به 29 اسفند سال های 92 و 91 را برگزار کرده ، اعلام کرده است که برای سال مالی 1391 بنابر نامه مدیر کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی نمی تواند، سودی تقسیم کند . البته در جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده این موسسه برای سال مالی 1392 نیز عدم پرداخت سود بنابر الزامات بانک مرکزی به تصویب رسیده است . البته جلسه مجمع که مدیر عامل جدید بیمه توسعه، سعید افشاری به عنوان منشی در آن حاضر بوده اذعان داشته که صورت های مالی این دو سال تائید است .
موسسه اعتباری توسعه در حالی به سهام داران خود سود پرداخت نکرده است که در پذیره نویسی این موسسه در سال 1389 بسیاری از افراد حقیقی نسبت به خرید سهام این موسسه اقدام کردند. در گزارشاتی که از سوی روابط عمومی وقت موسسه اعتباری توسعه منتشر شده بود آمده است که ،سهام این موسسه با اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، سازمان بورس و اوراق بهادار و اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری از ساعات اولیه روز سه شنبه 27/07/89 آغاز شده بود که با استقبال قابل توجه متقاضیان حقیقی خرد و به قیمت اسمی هر سهم یک هزارو 500 ریال به عموم عرضه شد. 

براساس این گزارش کل مبلغ پذیره نویسی موسسه اعتباری توسعه مبلغ 1.950.000.000.000ریال و تعداد سهام عرضه شده 1820502421 سهم بود که در 25 آبان ماه مقارن با عید سعید قربان 1389به اتمام رسید.
در ادامه اطلاعیه آمده مؤسسه اعتباری توسعه مفتخر است تا همان گونه که تا به حال از هیچ کوششی در جهت تحقق منافع سهام داران بانک دریغ نکرده، با ارایه خدمات انحصاری بانک داری الکترونیکی و بین المللی و نیز تلاش برای اعتلای نام "بانک توسعه فردا" از طریق جلب رضایت بیش از پیش مشتریان گرامی ، نظر سهام داران خود را به بهترین شکل ممکن تامین و در مسیر ارزش آفرینی بیش از پیش سهام قدم های شایسته ای را بردارد. 
بی تردید استقبال کم نظیر سرمایه گذاران خرد از سهام مؤسسه ی اعتباری توسعه علاوه بر خرسندی خانواده توسعه (گروه توسعه) به علت ارزش مند بودن سهام و اقبال سراسری از این بانک، وظیفه ی آنان را در ایفای تعهدات دو چندان می کند.

روابط عمومی موسسه اعتباری توسعه در اطلاعیه خود در پایان ضمن تشکر از استقبال گسترده و کم نظیر سرمایه‌گذاران و هم وطنان عزیز از این حرکت اقتصادی که بی شک کمکی به رشد و توسعه اقتصادی ایران عزیز خواهد بود ، اظهار امیدواری کرد متقاضیانی که در این مرحله نتوانستند در گروه سهام داران شرکت قرار گیرند، در فرصت‌های بعدی به جمع سهام داران این شرکت بپیوندند.
این در حالی است که سهام داران خرد این موسسه بعد از گذشت بیش از 4 سال نه تنها از وضعیت موسسه اطلاع درستی ندارند بلکه بعد از 4 سال سرمایه گذاری سودی هم دریافت نمی کنند .
در مقابل آنچه در سال های اخیر در موسسه توسعه رخ داده، نهاد ناظر تنها به این موضوع که سودی تقسیم نشود اشاره دارد و گزارشات روشنی از وضعیت این موسسه ارائه نداده است .هرچند که مقام ناظر در روزهای اخیر پرداخت سود به سهام داران کلیه بانک ها را محدود کرده اما عدم پرداخت سود به سهام داران این موسسه در مقایسه با گروه بانکی ها یکی از نوادر این دوره است .

این در حالی است که بدهی این موسسه کوچک به بانک مرکزی نیز بیش از 12 هزار میلیارد ریال گزارش شده است .با چنین وضعیتی هادیان مدیر عامل این موسسه در ماه های اخیر با این شرکت خداحافظی کرده است با وجود اینکه بدهیها در زمان مدیریت او رشد چشم گیری داشته است و وی موفق به برگزاری مجامع سال های مدیریتی خود و مجامع پیشین نشده بود .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود