امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
05/13 1394

ایران و جهان - رئیس شورای هماهنگی بانک ها اذعان دارد که باید پذیرفت که بانک ها  در شرایط حساسی قرار دارند و با سرمایه های اندک سهم زیادی در تامین مالی بنگاه های اقتصادی ایفا می کنند.

به گزارش ایران و جهان عبدالناصر همتی، رئیس شورای هماهنگی بانک ها و مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه تحریم ها و تصمیمات خلق الساعه گذشته شرایط سختی را برای سیستم بانکی به وجود آورده است اذعان داشت مشکلات مدیریتی گذشته و نحوه نگاه به بانک ها باعث شده که سیستم بانکی با اختلالاتی مواجه شود و این مسئله امروز در تراز بانک هاکاملا مشهود است .
همتی به سهم 90درصدی بانک ها در تامین مالی اقتصاد اشاره دارد در حالی که سهم سرمایه بانک ها از نقدینگی 800 هزار میلیارد تومانی حدود 20 درصد است .

گره معوقات ومطالبات، بدهی های دولت،سپرده های قانونی و سایر کسورات را از دیگر مشکلات بانک ها عنوان می کند و می افزاید :با این حساب 50درصد منابع فقلی بانک ها نیز قفل شده است .
وی به سهم بانک ها در تامین مالی پتروشیمی ها،اتوبان ها،نیروگاه های برق، سدها،کارخانجات و سایر صنایع و خرید گندم اشاره می کند و عنوان می کند که باید پذیرفت که بانک ها در سه دهه گذشته نقش بی بدیلی را در توسعه اقتصادی داشته اند.
رئیس شورای هماهنگی بانک ها راهکار برون رفت بانک ها از شرایط فعلی را افزایش سرمایه
،ورود سرمایه گذاران خارجی و فعال سازی بورس عنوان می کند.
وی شرایط حساس کنونی رابه خشک سالی مالی در کشور عنوان می کند و اذعان دارد که شرایط حساس کنونی و نگاه و انتظارات از بانک ها برای مشارکت و تامین مالی اکثر پروژه ها باعث شده تا بانک ها با شرایط کسب و کار ویژه ای مواجه شوند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود