امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
05/17 1394

ایران و جهان - نشریه بنکر در نسخه ماه جولای 2015 اعلام کرد: بانک های صادرات و توسعه صادرات ایران در گروه بانک های برتر قرار دارند.
به گزارش ایران و جهان ،به انتخاب نشریه معتبر و بین المللی بنکر ( The Banker ) بانک صادرات ایران و بانک توسعه صادرات به عنوان برترین بانک ایرانی در بین ١٠٠٠ بانک بزرگ جهان معرفی شدند.
بر اساس شاخص سرمایه دسته اول، بانکهای بین‌المللی ICBC و China Construction Bank از کشور چین و JPMorgan Chase & Co از آمریکا به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم در بین 1000 بانک برتر جهان بر اساس ارزیابی منتشره توسط The Banker در سال 2015 هستند.
این نشریه معتبر که هر ساله نسبت به انتشار رتبه بندی بانک های معتبر جهانی بر اساس شاخص های همچون قدرت، اندازه، حجم ، وضعیت سودآوری و... اقدام می نماید نتیجه رتبه بندی ١٠٠٠ بانک برتر دنیا را در جولای ٢٠١٥ منتشر ساخت که بر اساس رتبه بندی مذکور بانک صادرات ایران به عنوان برترین بانک در میان ١٠٠٠ بانک معتبر جهانی قرار گرفته و جایگاه ٢٧٨ را به خود اختصاص داده است.
بر اساس این گزارش این بانک در سال های اخیر همواره به عنوان بانک برتر در بین بانک های ایرانی معرفی شده و در سال جاری نیز با بهبود شاخص ها شاهد ارتقاء ٢٤ پله ای نسبت به رتبه بندی سال قبل می باشیم .
شایان ذکر است انتخاب این بانک به عنوان برترین بانک در شبکه بانکی کشور بیانگر ساختار، توانمندی و قابلیت های این بانک در عرصه داخلی و خارجی می باشد و سایر بانکهای ایرانی که در این رتبه بندی قرار گرفته اند بانکهای پاسارگاد و مسکن می باشند که به ترتیب در جایگاه های ٤٠١ و ٤٠٨ قرار گرفته اند .
جایگاه بانک توسعه صادرات بر اساس سرمایه دسته اول در بین بانک‌های داخل کشور اکنون رتبه 4 است و بانک پارسیان، بانک کشاورزی، بانک اقتصاد نوین، بانک سینا و بانک کارآفرین بعد از بانک توسعه صادرات ایران به ترتیب در جایگاه پنجم تا نهم قرار دارند.
براساس این گزارش، رتبه های اول تا سوم به ترتیب به بانک صادرات ایران، بانک پاسارگاد و بانک مسکن تعلق دارد.

نشریه بنکر( The Banker) یکی از معتبرترین مطبوعات تخصصی بین‌المللی است که توسط موسسه فاینانشال تایمز انگلستان منتشر می‌شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود