امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
06/2 1394

ایران و جهان - در حالی که پیش از این مدیر عامل بانک سپه اعلام کرده بود که این بانک طلب 380 میلیارد تومانی از بانک ایران زمین دارد هاشمی مدیر عامل بانک ایران زمین در حاشیه مراسم رونمایی از سرود این بانک گفت که رقم دقیقی از این مطالبات در دست ندارد .
به گزارش ایران و جهان ، هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ما اذعان داشت که باید گزارش حساب رسی شده منتشر شود تا بتوان در خصوص رقم دقیق این بدهی اظهار نظر کرد. این در حالی است که تقوی نژاد چندی پیش اعلام کرد که پس از آنکه تعاونی بهمن ایثار گرگان دچار مشکل شد و موسسه مولی‌الموحدین به عنوان کفیل مسئول این موسسه شد، بانک سپه خط اعتباری 200 میلیارد تومانی در اختیار این موسسه قرارداد که علی رغم اینکه این خط اعتباری در سال 1390 اعطا شده اما هنوز بازپرداخت نشده و 380 میلیارد تومان با جریمه برای بانک سپه بار مالی داشته است. 

البته به گفته هاشمی بین بانک ها و مشتریان همواره اختلاف نظر وجود دارد اما ایران زمین اختلاف نظری با بانک سپه ندارد .
وی اعلام کرد که ضمانت نامه 200 میلیارد تومانی بانک ایران زمین با دستور بانک مرکزی برای بانک سپه صادر کرده است و در این زمینه هنوز پیگیری های لازم را نداشته ام.

تقوی نژاد با بیان اینکه این موسسه اکنون به بانک ایران زمین داده شده و ضمانت خود را برای رقم 200 میلیارد تومان به بانک داده اما این رقم سبب شده که بانک سپه جریمه 34 درصدی به بانک مرکزی بپردازد اذعان کرد: موسسه مولی الموحدین تکلیف پیدا کرد که مشکلات این موسسه را جمع کند اما هنوز بدهی اش به بانک سپه را پرداخت نکرده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود