امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
06/16 1394

ایران و جهان - آمارهای جدیداز عملکرد سه ماهه بانک پاسارگاد بیانگر افزایش هزینه ها و کاهش درآمدهای بانک نسبت به مدت مشابه سال قبل است .

به گزارش ایران و جهان بانک پاسارگاد که در خرداد ماه سال جاری مطالبات معوق ،سررسید گذشته و مشکوک الوصولش به 25 هزارو 855 میلیارد ریال رسیده است ، سرمایه خود را از 42 هزار میلیارد ریال به 50 هزارو 400 میلیارد ریال افزایش داد و سود خالص را بر اساس سرمایه قدیم 285 ریال برآورد کرد. این در حالی است که عملکرد سه ماهه اول این بانک نشان می دهد که 33 ریال معادل 12 درصد سود خالص تحقق یافته است و این بانک نسبت به دوره مشابه با کاهش 49 درصدی سود خالص مواجه شده است . در حقیقت بانک در تحقق درآمد مشاع از محل سود تسهیلات اعطایی طبق آنچه پیش از این پیش بینی کرده بود نتوانسته است در سه ماهه اول سال موفق عمل کند به نحوی که نسبت به دوره مشابه شاهد کاهش نرخ رشد این سرفصل هستیم.
این در حالی است که در این مدت نسبت پرداخت سود به سپرده گذاران نیز افزایش یافته و به 83درصد درآمد مشاع رشدکرده که بیش از پیش بینی اولیه است .بر این اساس سپرده های دوساله و بیشتر بانک با 26درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 101 هزارو 636 میلیارد ریال رسیده است والبته سپرده های ویژه از 3 تا 9ماهه با 429درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 3 هزارو 758 میلیارد ریال رسیده است .
این در حالی است که در بخش غیر مشاع تمرکز بانک بر درآمدهای کارمزدی متمرکز شده که انتظار می رود طی دوره محقق شود .در مجموع بررسی اجمالی حاکی از رشد هزینه ها و کاهش درآمد بانک نسبت به بازه زمانی مشابه است و مسلما با این روند کاهش سود دور از انتظار نیست .
لازم به اشاره است که نسبت تسهیلات اعطایی به سپرده اشخاص این بانک در سه ماهه اول سال به 77.5درصد ،تسهیلات اعطایی به کل سپرده ها 75درصد،مطالبات غیر جاری به تسهیلات اعطایی 8.7 درصد بود .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود