امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
06/28 1394

ایران و جهان -مدیرعامل بانک پارسیان از وصول مطالبات 600میلیارد تومانی از شرکت صدرا در قالب اوراق خزانه دولتی خبر داد .
به گزارش ایران و جهان کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به اینکه شرکت صدرا بالغ بر 600 میلیارد تومان به این بانک بدهی دارد اذعان کرد که این بدهی در قالب اوراق خزانه دولتی تهاتر شود . وی با بیان اینکه رقم تسهیلات اعطایی بانک به 320 هزار میلیارد ریال ، تسهیلات جاری به 19 هزار و 600 میلیارد ریال می رسد اذعان داشت که مطالبات سررسید گذشته بانک به 110 هزار میلیارد ریال و مطالبات مشکوک الوصول نیز به 19 هزار میلیارد ریال رسیده است .
وی با بیان اینکه با افزایش سرمایه اخیر بانک نسبت کفایت سرمایه به 9درصد رسیده است اذعان داشت که افزایش سرمایه اخیر در افزایش این نشبت تاثیر به سزایی داشته است .
پرویزیان در بخش دیگری از سخنان خود به نرخ حق الوکاله 2.5درصدی بانک ها اشاره کرد و با بیان اینکه در اغلب بانک ها به دلائل مختلف اغلب کارمزدها وصول نمی شود و مورد تعدیل قرار می گیرد گفت که یکی از این موارد بحث بانک داری الکترونیک است که در حالی که سرمایه گذاری فراوانی در این حوزه صورت گرفته اما درآمد بانک ها از این محل بسیار ناچیز است .وی در تکمیل سخنان این بخش اذعان داشت که برای نرخ حق الوکاله نیز بانک ها به دلیل افزایش نرخ سپرده ها و محدودیت در نرخ تسهیلات در سال گذشته بانک ها در طیف 1.2درصد نرخ حق الوکاله دریافت کردند که تقریبا این رقم نصف شده است و سود بانک ها را کاهش داده است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود