امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
06/9 1395

گروه بازار پول - علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن به مناسبت فرارسیدن هفته بانكداری اسلامی پیامی صادر كرد.
در این پیام آمده است:
امروزه بانكداری اسلامی نه تنها در كشورهای اسلامی بلكه در بسیاری از بانك های بزرگ دنیا نهادینه شده و به عنوان یكی از شاخه های اصلی فعالیت های بانكی به حساب می آید.
شواهد بسیاری گویای این مهم است كه در عرصه بین المللی بسیاری از كشورها برای پیاده سازی الگوی بانكداری اسلامی و بهره مندی از ابزارهای آن تلاش های زیادی انجام داده اند.
هفته بانكداری اسلامی بیانگر اراده ملت مسلمان ایران است كه خواستار پیمودن مسیر توسعه اقتصادی میهن اسلامی از طریق انطباق عملیات بانكی با قوانین و ارزش‌های اسلامی است.
این هفته فرصت مناسبی است تا ضمن تقدیر از تلاشگران این عرصه بتوانیم از ظرفیت های عملیاتی نشده این الگوی منطبق بر شریعت استفاده نموده و بار دیگر بتوانیم الگوهای تامین مالی اسلامی را بین المللی نمائیم
بی شك پایبندی به ضوابط شریعت نورانی اسلام در مبادلات اقتصادی و بویژه مناسبات كار و سرمایه بركات معنوی و مادی زیادی دربردارد.
اینجانب ضمن تبریك این هفته به كلیه فعالان اقتصادی و كاركنان شریف شبكه بانكی كه یادآور تصویب قانون عملیات بانكی بدون ربا توسط مجلس شورای اسلامی در سال ١٣٦٢ است از خداوند متعال خواهانم كه بانك صنعت و معدن به عنوان تنها بانك تخصصی، توسعه‌ای بخش صنعت و معدن كشور بتواند با تكیه برقوانین بانكداری اسلامی شرایط حركت كشورمان را به سوی تحقق توسعه پایدار اقتصادی مبتنی بر عدالت اجتماعی فراهم سازد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود