امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
06/12 1395

گروه بازار پول - نشست مشترک مدیران عامل بانک ها با هدف بررسی برخی مسائل نظام بانکی دهم شهریورماه به میزبانی بانک کشاورزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، در این نشست که مرتضی شهید زاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این بانک، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، سید ناصر موسوی نایب رئیس اول، احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون و علی اسماعیلی دبیر این کمیسیون همچنین کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان،حسن معتمدی مدیرعامل بانک اقتصاد نوین، کاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه، محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی و اعضای هیئت مدیره بانکها حضور داشتند، مسائل نظام بانکی کشور به ویژه در حوزه مطالبات معوق، املاک تملیکی و رفع موانع تولید مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در این نشست رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش های مدیران نظام بانکی کشور به اصلاحیه ماده 241 قانون تجارت در خصوص رفع موانع تولید اشاره کرد .

وی با بیان اینکه نظام بانکی به ویژه بانک های خصوصی نباید وارد بنگاه داری شوند، بر افزایش نظارت ها و شفافیت برای جلوگیری از هجمه به نظام بانکی تأکید کرد.

مرتضي شهيدزاده، رييس هيات مديره و مديرعامل بانك كشاورزي نيز ضمن ارائه راهكارهايي درباره موضوعات مطروحه در جلسه، به تشريح اقدامات موثر بانك كشاورزي در زمينه حمايت از بنگاه هاي كوچك و متوسط كه مورد تاكيد كارگروه اقتصاد مقاومتي است پرداخت.

این گزارش می افزاید، در ادامه این نشست ، بحث و تبادل نظر و تشریح موضوعات درباره قانون بانکداری، املاک تملیکی و مازاد و.... صورت گرفت و نمایندگان بانک ها نیز به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند و مقرر شد مديرعامل بانك ملي به نمايندگي از بانك هاي دولتي و مديرعامل بانك پارسيان به نمايندگي از بانك هاي خصوصي به جمع بندي مباحث بپردازند.

همچنین به منظور دستیابی به نتایج بیشتر و تحقق برنامه ها و موضوعات مورد بررسی ، برگسترش تعامل نظام بانکی کشور با کمیسیون اقتصادی و تشکیل جلسات دیگر در آینده تأکید شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود