امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
08/11 1395

گروه بازارپول-عضو هئیت مدیره و معاون توسعه بازار گفت: ما در بیش از 5 نقطه دنیا در حال سرویس دهی به شبکه بانکداری و پرداخت هستیم و بیش از 50 مشتری که عمدتاً شامل بانکها ، شرکتها و سازمانهای دولتی وموسسات مالی و اعتباری هستند از خدمات توسن استفاده میکنند.

فردوس باقری عضو هئیت مدیره و معاون توسعه بازار گفت: توسن خلیج فارس تمرکز اصلی اش بر ایجاد دیتا سنتر و زیر ساختاهای خدمات و فناوری اطلاعات است، مجموعه TLS ارائه راهکارهای بزرگ مقیاس به شبکه بانکی را برعهده دارد ، سیمرغ تجارت، به شبکه پرداخت خرد کشور خدمات ارائه میدهد ، داده کاوان، بر روی هوش تجاری و سیستم های کشف تقلب و تحلیل داده کاوی تمرکز دارد ، مجموعه سها بر پلتفرم بلیط الکترونیک شهر تهران متمرکز است که بیش از 12 میلیون شهروند مخاطب آن هستند و بیش از 5 میلیون تراکنش روزانه در شبکه پرداخت خرد کشور را شامل می شود.

باقری در ادامه گفت: در سال 1387 نرم افزارهای ما برای بانکها مبتنی بر شعب و بعد مبتنی بر سرپرستی ها و بعدا بصورت یک core متمرکز مستقر شده بود، اما با تغییراتی که در روند تکنولوژی اتفاق افتاد ، عملکرد توسن به تنهایی برای شبکه بانکی کشور کافی نبود به همین دلیل با مکانیزم هایی که برای خلق ارزش افزوده لازم بود ، سرویسهای جدیدی به نظام بانکی ارائه شد تا آنها بتوانند راهکارهای خود را توسعه دهند . در این مسیر ظرف 3 سال گذشته در توسن کارهایی انجام شد تا ما بتوانیم یک بستر منعطف برای شبکه بانکی ایجاد کنیم.

امروز علاوه بر خدمات قبلی سرویس های موجود در core تحت عنوان سرویس اتومیک در لایه نرم افزار به سرویس های توسن اضافه و در نظام بانکی مستقر شده است.
باقری خبر داد: سه شرکت از مهم‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات ERP ایران زمینه اتصال به پلتفرم توسن را فعال کرده‌اند و ۱۰ استارت‌آپ‌ فین‌تک هم در توسن بوم به سیستم نوآوری باز توسن متصل شده‌اند.

باقری با بیان اینکه بزرگترین پروژه در حوزه دولت الکترونیک ، پروژه GSB است که به عنوان ظرفیت قابل استفاده در نظام بانکی کشور جهت تسهیل شبکه پرداختهای دولتی مطرح است ، ادامه داد این ظرفیت وجود دارد تا از طریق همکاری اپراتور ها و بانکها، ارائه سرویس پرداخت آنلاین را در شبکه خدمات دولتی در سوییچ GSB عرضه کنیم ، همانطور که امروز 10 هزار خدمت دولتی بصورت متمرکز قابل ارائه است که باعث کاهش هزینه های سربار عمومی و ارتقای کیفیت خدمات عمومی شده است.
به گفته باقری ، هولدینگ توسن مجوز راه‌اندازی MVNO را نیز کسب کرده است و تلفن همراه نیز در کانون توجه سرویس‌های توسن قرار دارد.
باقری در انتها گفت : در 8 سال گذشته با مشارکت با بانکها و دستگاههای متولی کشور ، توسن در زنجیره خلق ارزش افزوده بانک تجارت، بانک شهر، بانک سامان و در آخر پست بانک نقش آفرینی کرده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود