امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
12/1 1395

گروه بازارپول - رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری فردی که ۴۵ میلیارد ریال از شرکت سابق خود کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ کاکوان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا اظهار کرد: با وصول پرونده‌ای از سوی یکی از شرکت‌های پرداخت الکترونیک مبنی بر هک و دسترسی غیرمجاز به سرورهای رایانه‌ای آن شرکت توسط اشخاص ناشناس و سرقت تعداد قابل توجهی رمز شارژ تلفن همراه از سرور رایانه‌ای به ارزش مبلغ، چهل و پنج میلیارد ریال به این پلیس، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت .

این مقام انتظامی افزود‌: طی هماهنگی با دادسرای جرایم رایانه‌ای سریعاً کار تیمی افسران پلیس فتای پایتخت در دستور کار قرار گرفت‌، در ابتدا با مراجعه کارشناسان آزمایشگاه ادله دیجیتال‌ این پلیس به محل شرکت شاکی و بررسی فنی، و طبق به کارگیری روش‌های فنی و رایانه‌ای‌، مشخص‌ گردید متهمین دو نفر از کارکنان شرکت بوده و با دسترسی به سیستم و رمز ورود در فرصتی مناسب اقدام به استخراج اطلاعات مورد نیاز شرکت نموده‌اند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در ادامه گفت: هر دو نفر به پلیس انتقال در تحقیقات از آنها بدوأ اقدام به انکار جرم نموده ولی با ارائه ادله دیجیتال به ناچار لب به سخن گشوده وبه جرم خود معترف و انگیزه خود را از ارتکاب به جرم کسب درآمد اعلام کردند. در این باره پرونده تکمیلی به همراه طرفین به دادسرای جرایم رایانه‌ای ارسال گردید و در اختیار قانون قرار گرفتند.
سرهنگ کاکوان در پایان در مورد امنیت شبکه در بستر اینترنت هشدار داد و گفت: مجرمین سایبری با مهندسی اجتماعی از راه‌های گوناگون و با ترفندهای مختلف درصدد دسترسی به اطلاعات مورد نیاز خود می‌باشند برای جلوگیری از این‌گونه آسیب‌ها، شرکت‌ها در جهت ارتقاء امنیت با استفاده از برنامه‌های کاربردی و وضع نمودن قوانین دسترسی به سرور شرکت، راه را بر مجرمین ببندند چرا که سرقت اطلاعات می‌تواند ضربه سنگینی به آن شرکت وارد نماید.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود