امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
08/10 1394

ایران و جهان - لله گانی از اعطای خط اعتباری از سوی بانک مرکزی برای تسویه بدهی های میزان خبر می دهد .
اسماعیل لـله گانی، مدیرعامل بانک صادرات در پاسخ به نامه اداره نظارت بورس مبنی بر اینکه پیرو انتشار اخباری مبنی بر انتقال دارایی ها و تعهدات موسسه مالی و اعتباری میزان به آن بانک ، ضروری است آخرین وضعیت انتقال فوق به همراه موافقت نامه های منعقد شده در اینخصوص و دارایی ها و تعهدات منتقل شده ؛ به این سازمان ارسال شود و اثرات رویداد فوق بر پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/94 ارائه شوداذعان دارد که تا تاریخ تحریر این نامه هیچ گونه قراردادی باموسسه منحله میزان منعقد نگردیده و صرفابر اساس توافق صورت گرفته با بانک مرکزی و در صورت وجود ارزش ویژه مثبتبانک صادرات ایران وارد فرآینداجرایی قرارداد نقل و انتقال با هیات تصفیه موسسه مذکور خواهد شد .
وی ادامه می دهد که با عنایت به شرط وجود ارزش ویژه مثبت یقینا در حفظ حقوق سهام داران هیچ گونه آثار منفی بر ای پی اس پیش بینی شده بانک صادرات ایران برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 متصور نمی باشد .
لله گانی در نامه خود آورده است با توجه به توافقات به عمل آمده و در صورت احراز شرایط مذکورمقرر شده بانک مرکزی در راستای مدیریت ریسک نقدینگی،خط اعتباری با نرخ مناسب به این بانک اختصاص دهد که در این صورت به روند فعالیت بانک تاثیر مثبت دارد .
بانک مرکزی اعلام کرده بود:حسب تصمیمات متخذه و تفاهم‌های انجام شده، بانک صادرات ایران رسیدگی و مدیریت تمام امور مرتبط با تعاونی اعتبار منحله میزان را پذیرفت. در حال حاضر بانک صادرات ایران با استفاده از ظرفیت و توان بالای مدیریتی خود با سرعت و دقت در تلاش برای تدارک زمینه‌های لازم برای رسیدگی منظم به امورسپرده‌گذاران، مشتریان و کارکنان تعاونی یاد شده است.

براساس این گزارش،موسسه منحل شده میزان دارای 1000 کارمند و 3.5 هزار میلیارد تومان تسهیلات و یک میلیون حساب مشتری بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود