امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
09/4 1394

ایران و جهان - مدیرعامل بانک دی به تازگی توضیحاتی را در خصوص تنفیذ قرارداد خرید سهام شرکت تولید نیروی برق دماوندتوسط شرکت های مشمول تلفیق این بانک را اعلام کرده است .

به گزارش ایران و جهان ، احمد شفیع زاده در نامه ای به بورس تنفیذ قرارداد خرید سهام شرکت تولید نیروی برق دماوندتوسط شرکت های مشمول تلفیق این بانک را اعلام کرده است . بر این اساس ثبت مالکیت سهام شرکت مذکورتوسط دو شرکت فرعی (با مالکیت کامل این بانک ) قطعی شد.تحصیل سهام شرکت مذکور توسط شرکت های خانواده این بانک،صرفا منجر به تعدیل ایجادی بین سرفصل های درآمدی بانک (کاهش حجم سود تسهیلات و افزایش حجم سود سرمایه گذاری ها ) خواهد شد و فاقد تاثیر معنادار در ای پی اس است .

اما عملکرد شش ماهه اول سال بانک دی نشان می دهد که این بانک با رشد درآمد مشاع ،افزایش سود پرداختی به سپرده گذاران ،کاهش بدهی به بانک مرکزی و کاهش ذخایر و سایر بدهی ها مواجه است .
این بانک بالغ بر 6391 میلیارد ریال در نیمه اول سال تسهیلات داده که 16688 میلیارد ریال آن در سه ماهه دوم بوده است و 94 درصد تسهیلات اعطایی مشارکت مدنی بوده است .همچنین در سه ماهه دوم سال 11904 میلیارد ریال از بدهی خود را به بانک مرکزی پرداخت کرد و رقم این بخش از بدهی ها را 724 میلیارد ریال تقلیل داد و در حقیقت اضافه برداشت از بانک مرکزی را در نیم سال اول صفر کرده است .اما عملکرد بانک حاکی از تحقق 157 ریال سود خالص معادل 37درصد بودجه است و این در شرایطی است که در سه ماهه اول بانک دی تنها 15 ریال سود محقق کرده بود .بر این اساس تحقق این سود مدیون تحقق سایر درآمدها است . به عبارتی دیگر بانک دی 1464 میلیارد ریال از محل مدیریت دارایی ها کسب درآمد کرد که درآمد مزبور مربوط به سهم بانک در موضوع مدیریت دارایی های حاصل از فروش شرکت تولید نیروی برق دماوند از بنیاد شهید و امور ایثارگران به شرکت توسعه دیدار ایرانیان و شرکت عمران و مسکن آباد دی طبق قرارداد است که محقق شد.

اما نکته دیگر درخصوص بانک دی رشد قابل توجه درآمدهای مشاع این بانک است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 72درصد افزایش یافت و نسبت به سه ماه اول امسال نیز 120درصد افزایش یافت و به 12786 میلیارد ریال رسید که رقم قابل توجهی است . این در شرایطی است که سود پرداختی به سپرده گذاران همچنان روند افزایش خود را طی می کند و بالغ بر 96درصد درآمد جذب شده از محل مشاع به این بخش اختصاص پیدا کرد .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود