امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
09/6 1394



ایران و جهان - آمارها نشان می دهد که بانک سینا برای تحقق بودجه مشکلی ندارد و واگذاری دارایی ها چشم انداز مثبت تری را رقم خواهد زد .
به گزارش ایران و جهان ، در حالی که شاخص گروه بانکداری در هفته منتهی به 30 آبان ماه با کاهش 8 واحدی به سطح 630 واحد تنزل کرد اما با توجه به فضای فعلی شاخص گروه پتانسیل بازگشت به سطح 590 واحد را دارد .اما یکی از بانک هایی که در این هفته تاثیر کمتری از فضای کلی بازار داشت بانک سینا است که برای تحقق بودجه مشکلی ندارد در حقیقت عمده پتانسیل سینا فروش دارایی علی الخصوص مخابرات است که در مجمع برای آن برنامه ریزی شد. نکته مهم و محرک سهم واگذاری سهام خود در اعتماد مبین و در حقیقت به صورت غیر مستقیم مخابرات است که نقدینگی مناسبی را روانه این بانک خواهد کرد .
پیش از این عنوان شد که بانک سینا در شش ماهه ابتدای سال روند منطقی در پیش دارد .
بانک سینا که در شش ماهه ابتدای سال جاری 121 ریال معادل 49 درصد بودجه را محقق کرده است توانسته 48 درصد درآمد مشاع ، 43 درصد سهم بانک از درآمد مشاع ، 58 درصد درامد های غیر مشاع را محقق کند . البته بانک سینا 49 درصد هزینه ها را نیز در شش ماهه اول محقق کرده است .
عملکرد بانک در سه ماهه دوم دارای روند منطقی است و عملکرد بخش درآمدهای مشاع نیز مثبت گزارش شده است به نحوی که درامد مشاع بانک نسبت به سه ماهه اول 102 درصد رشد داشته است . البته سهم بانک از درآمد مشاع 108 درصد افزایش دارد و جمع درآمد معادل سه ماهه اول افزایش نشان می دهد و از این رو ادامه این مسیر می تواند به تحقق سود 249 ریال منجر شود .
البته در این مجموعه بحث واگذاری و فروش برخی دارایی ها و سرمایه گذاری ها از جمله مخابرات نیز مطرح شده که در صورت تحقق می تواند منابع مالی جدیدی را به بانک تزریق کند.گفتنی است سینا بدهی به بانک مرکزی ندارد و این بحث هم به عنوان یک نکته مثبت محسوب می شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود