امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
09/14 1394

ایران و جهان - اطلاعات جدید نشان می دهد که بانک های انصار و دی توانسته اند وضعیت متفاوت تری را نسبت به سایر بانک ها در نیمه اول سال رقم بزنند.

به گزارش ایران و جهان بانک انصار که در شش ماهه اول سال بالغ بر 12 هزارو 390 میلیارد ریال مطالبات سررسید گذشته و مشکوک الوصول و معوق دارد و بالغ بر 158 هزارو 72 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است توانسته حاشیه سودی متمایز از سایر بانک ها رقم بزند .
بر این اساس بانک انصار که با توجه به دسترسی به منابع ارزان قیمت تر از حاشیه سود بالاتری برخوردار است حاشیه سود عملیاتی حود را در نیمه اول سال در حالی به 23درصد افزایش داده که در بودجه این نسبت 21 درصد پیش بینی شده بود و این افزایش عمدتا به دلیل کاهش هزینه سود پرداختی به سپرده گذاران و افزایش درآمد سرمایه گذاری نسبت به بودجه است .
حاشیه سود انصار در بودجه و نیم سال اول سال گذشته برابر 21درصد بود .گفتنی است در بخش غیر مشاع نیز عمده تمرکز این بانک کسب درآمدهای کارمزدی عمدتا کارمزد تسهیلات قرض الحسنه است .

اما بانک دی نیز در دیگر بانک هایی است که توانسته حرکت های موثری را در تحقق سود رقم بزند . بانک دی که در نیم سال اول سال بالغ بر 5 هزارو 413 میلیارد ریال مطالبات معوق دارد و بالغ بر 66 هزارو 719 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است در عملکرد تلفیقی اذعان دارد که در نیمه سال اول موفق به تحقق 526ریال سود خالص شد که عمده آن از محل درآمدهای غیر مشاع و کسب درآمد از محل فروش برق توسط نیروگاه دماوند معادل 4482 میلیارد ریال با توجه به انتقال آن به مجموعه بانک دی و همچنین کسب درآمد از محل فروش دارایی و مدیریت دارایی ها جمعا معادل 3577 میلیارد ریال به دست آمده است .
 همچنین رشد سود تسهیلات اعطایی کاهش نسبت سود پرداختی به سپرده گذاران ،کاهش هزینه مطالبات مشکوک الوصول نسبت به دوره مشابه سال گذشته از نکات مثبت عملکرد تلفیق بانک دی در نیم سال اول سال 1394 است . گفتنی است بانک دی در عملکرد تلفیق سال مالی 1393 سودی برابر 511 ریال و در شش ماهه اولآن سال 109 ریال سود خالص محقق کرده بود .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود