امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
10/25 1394

ایران و جهان - مدیرعامل بانک سینا با بیان اینکه توسعه خدمات بانکداری الکترونیک از جمله سیاست های اصلی این بانک به شمار می رود، گفت: در شرایط کنونی بانکی که ساختار IT قوی و پویا داشته باشد موفق است در غیر این صورت، آینده ای نزولی پیش رو خواهد داشت و لذا تاکید ما همواره بر تقویت بخش IT و نقش آفرینی بیش از پیش فناوری اطلاعات در صدر فعالیتهای بانک است.

مهندس محمدرضا پیشرو افزود: توسعه ساختارهای فناوری اطلاعات در بانک سینا را نه تنها هزینه نمی دانیم بلکه معتقدیم مجموعه اقداماتی که در این راستا اجرایی می شود، سرمایه گذاری و دارایی نامحسوس و نامرئی بانک است که در کنار عواملی چون رقابت پذیری، مشتری مداری و خلاقیت، زمینه ساز پایداری بانک و افزایش رضایتمندی مشتریان خواهد بود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، رویکرد بانک سینا در کنار توسعه ساختارهای بانکداری الکترونیک و ارائه خدمات گسترده تر به هموطنان، بر تقویت و ارتقاء کیفی این خدمات از نظر استمرار و پایداری سرویس ها و افزایش ضریب امنیتی آن استوار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه خدمات بانکداری الکترونیک در بانک سینا منحصر به فرد است افزود: این بانک متنوع ترین خدمات را در حوزه بانکداری الکترونیک که شامل 90 نوع خدمت است به مشتریان عرضه می کند و طبق اعلام بانک مرکزی اکنون جزو بانک های دارای بیشترین تراکنش موفق به عنوان یک شاخص مهم ارزیابی در عملکرد بانک ها است و بر همین اساس در زمره بانکهایی قرار دارد که کمترین میزان جرایم مرتبط با شبکه شتاب را پرداخت کرده است.
مهندس پیشرو از افزایش سهم بازار بانک سینا در حوزه فناوری اطلاعات به عنوان عمده ترین سرفصل برنامه های این بانک یاد کرد و گفت: بنا داریم با توسعه درگاه های الکترونیک، توسعه شبکه خودپرداز، پایانه های فروشگاهی و شعب 24 ساعته تمام الکترونیک فرابانک و همچنین افزایش خدمات ارائه شده در کانال های مختلف از قبیل موبایل بانک، اینترنت بانک، همبانک و همچنین سرمایه گذاری در حوزه خدمات مبتنی بر موبایل، نقشی موثرتر از قبل را در عرصه بانکداری الکترونیک رقم بزنیم و به آنچه که شایسته نام و جایگاه بانک سینا است دست پیدا کنیم.
مدیرعامل بانک سینا از تدوین و پیاده سازی سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات در این بانک خبر داد و اظهار داشت: با شناختی که در جریان تدوین این برنامه از وضعیت موجود بانک در فرایندهای کسب و کار، زیرساخت فنی و سیستم های بانکی، حاصل شده وضع مطلوب بانک بر مبنای استانداردهای موجود نیز تدوین شده است و 29 پروژه در حوزه کسب و کار، سیستم های اطلاعاتی و زیرساخت فناوری اطلاعات به اجرا گذاشته خواهد شد که امیدواریم در پایان این برنامه 4 ساله، شاهد نقش تعیین کننده بانک سینا و ارتقاء بیشتر جایگاه آن در حوزه فناوری اطلاعات کشور باشیم.

وی همچنین حضور بانک سینا در حوزه پردازشهای ابری را از دیگر برنامه های آینده این بانک دانست و گفت: در خصوص ایجاد زمینه های اتصال به شبکه های پرداخت بین المللی نیز مقدمات کار آغاز شده و مذاکرات در حال انجام است و بسترهای فنی مورد نیاز این بخش هم در حال بررسی و آماده سازی است.

مهندس پیشرو در پایان تاکید کرد: بانک سینا جزو بانک های شفاف و نظارت پذیر کشور است و تلاش می کند مقررات نظارتی بانک مرکزی را به درستی اجرا کند و در همین راستا شاهد تقلیل 2 درصدی نرخ سپرده قانونی این بانک از سوی بانک مرکزی بودیم. ضمن آنکه از ویژگی های برجسته این بانک ایجاد بخش های مرتبط با استانداردهای سطح بالا در حوزه کنترل های داخلی، مدیریت ریسک و تطبیق مقررات است که زمینه اعتماد عمومی به این بانک را فراهم کرده است. 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود