امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
11/6 1394

ایران و جهان - حرکت غرب برای برداشتن تحریم ها ، سبب دسترسی ایران به فایننس های بین المللی خواهد شد  و ارتباط با بازارهای بین المللی و افزایش معاملات در آن سطح یکی از معیارهایی است که سبب افزایش درآمدهای بانکی خواهد شد .

در چنین شرایطی زمان بازگشت بانک ها به ایران وابسته به فراهم بودن زیر ساخت ها خواهد بود . هرچند که بازگشت سوئیفت نیز فرصت فوق العاده ای را در اختیار بانک ها قرار می دهد .برخی تحلیل گران اقتصادی معتقدند هرچند که کسب کارهای بانکی در این در دوره تحریم از استانداردهای روز دنیا فاصله گرفته اند اما بزرگترین تسریع کننده مشتریان شرکتی بانک ها هستند که می خواهند عملیات کسب و کار و تجاری خود را به مناطقی گسترش دهند که تازه از تحریم ها خارج شده اند .
سرپرست بخش ضد پولشویی و تحریم در موسسه هلندی KPMG معتقد است با توجه به توانایی بازارها در انجام تراکنش به ارزهایی به غیر از دلار ، حرکت به سمت مناطق تحریمی هم ممکن است .به گفته وی پتانسیلی برای رشد در خارج از محدوده دلار آمریکا برای بازارهای تحت تحریم نیز وجود دارد .
بنابراین انتظار می رود که روند فعالیت بانک های داخلی نیز با چنین رویکردهایی تقویت شود و مسلما فرصت برای بانک های بزرگی که از لیست تحریم ها خارج شده اند دوچندان است چراکه صبغه قوی و نیروی انسانی توانمند شاخص های مطلوبی در این شرایط به شمار می آید . 

با احتمالات قوی با بازگشایی اعتبارات اسنادی با 30 درصد کارمزد از این محل می تواند در بودجه سال آینده همزمان با افزایش مبادلات تجاری کشور به نفع بانک های بزرگ از جمله بانک تجارت باشد .این بانک به عنوان یکی از بانک هایی که به تازگی از لیست تحریم های امریکا خارج شده است بانک تجارت است در گذشته نیز در عرصه بین المللی فعالیت های مناسبی داشته است .

این در حالی است که شرایط داخلی این بانک نیز مطلوب گزارش شده تا جایی که برخی منابع اطلاعاتی در گزارشات خود آورده اند که در شرایط حاضر پوشش مناسب سود در دوره 9 ماهه با توجه به درآمدهای سرمایه گذاری و فروش بخشی از دارایی ها یقنینا محقق خواهد شد .

اما بانک تجارت در اطلاعیه ای به سازمان بورس صورت های مالی میان دوره ای 6 ماهه خود را ارائه کرده است که در آن اذعان دارد که در شش ماهه امسال سود تسهیلات اعطایی این بانک با 41 درصد افزایش به 50 هزار و 754 میلیارد ریال رسیده است .

همچنین صورت های مالی 6 ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته نشان می دهد که این بانک جمع درآمد های خود را 33 درصد و سود خالص را 24 درصد افزایش داده است.

بانک تجارت اذعان دارد که سود انباشته بانک در مقایسه با سال مالی 93 رشد 205 درصدی را تجربه کرده و به مبلغ 3 هزار و 11 میلیارد ریال و جمع دارائی های بانک در پایان دوره 6 ماهه به مبلغ 979هزار و 574 میلیارد ریال رسید.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود