امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
11/6 1394

ایران و جهان - سازمان مدیریت صنعتی ایران اسامی شرکت های برتر ایران را اعلام کرد که بر این اساس، 4 بانک در فهرست 10 شرکت برتر ایران از نظر میزان فروش قرار گرفتند.

به گزارش ایران و جهان ، در هجدهمین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران که صبح امروز با حضور مسئولان و مدیران کشوری، سیاستگذاران اقتصادی و مدیران شرکت‌های برتر و بزرگ کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، بانک ملی ایران با فروشی معادل 294 هزار و 582 میلیارد و 300 میلیون ریال در رتبه سوم شرکت های برتر کشور و بالاتر از سایر بانک ها قرار گرفت. میزان فروش این بانک در سال 92 معادل 196 هزار و 985 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده است.


بانک ملی ایران و کسب سه رتبه برتر در میان 500 شرکت برتر کشور 

بانک ملی ایران موفق به کسب سه رتبه برتر اول، دوم و سوم در جمع 500 شرکت برتر کشور در سال 93 شد.
در هجدهمین دوره رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران هولدینگ بانک ملی ایران با میزان فروش 294 هزار و 582 میلیارد ریال در سال 1393 در میان 500 شرکت برتر کشور، رتبه سوم را کسب کرد و لوح تقدیر همایش توسط محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور به محمدرضا حسین‌زاده عضو هیأت مدیره این بانک اعطا گردید.

بانک ملی ایران همچنین از نظر شاخص میزان فروش در میان بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور نیز موفق به کسب رتبه اول شد و از نظر شاخص ارزش افزوده نیز به میزان 57 هزار و 771 میلیارد ریال در میان 500 شرکت برتر کشور، رتبه دوم را از آن خود کرد.
این بانک در سال 92، ارزش افزوده‌ای به میزان 12 هزار و 771 میلیارد ریال داشت.
ارزیابی شرکت‌های برتر کشور همه ساله توسط مرکز رتبه‌بندی شرکت‌های برتر سازمان مدیریت صنعتی صورت می‌گیرد.

بانک پارسیان 
بانک پارسیان هم با فروش 219 هزار و 244 میلیارد و 900 میلیون ریالی رتبه دوم بانک ها و رتبه ششم شرکت های برتر را به خود اختصاص داد. میزان فروش این بانک در سال 92 مبلغی معادل 117 هزار و 867 میلیارد و 100 میلیون ریال به ثبت رسیده است.

دکتردربیکی مدیر روابط عمومی بانک پارسیان در این خصوص با اشاره به رتبه بندی صد شرکت برتر که همه ساله از سوی سازمان مدیریت صنعتی برگزار می شود، گفت : درهجدهمین رﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪی ﺻﺪ ﺷﺮﮐﺖ ﺑﺮﺗﺮ که بر اساس اطلاعات مالی سال 1393 صورت گرفته است، بانک پارسیان توانسته است در" شاخص فروش" ﻣﻘﺎم اول بانک های ﺧﺼﻮﺻﻲ، ﻣﻘﺎم دوم در ﻣﯿﺎن ﺗﻤﺎﻣﻲ ﺑﺎﻧﮏ ها و ﻣﻘﺎم ششم در ﺑﯿﻦ ﺻﺪ ﺷﺮﮐﺖ ﺑﺮﺗﺮ را از آن ﺧﻮد کندو بیش از گذشته، موقعیت خود را در میان شرکت‌های برتر اقتصاد کشور و به ویژه در میان بانک‌ها تثبیت نماید.
 مدیر روابط عمومی بانک پارسیان تصریح کرد : ﺑﺎﻧﮏ ﭘﺎرﺳﯿﺎن ﺑﻪ ﭘﺸﺘﻮاﻧﻪ اﻋﺘﻤﺎد ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن و ﺗﻼش ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺳﺨﺖ ﮐﻮش ﺧﻮد ﻋﻼوه ﺑﺮ ﮐﺴﺐ رﺗﺒﻪ ﺑﺮﺗﺮ ﻃﻲ سال های ﭘﻲ در ﭘﻲ، توانسته است همواره در ﻣﯿﺎن 10 ﺷﺮﮐﺖ ﺑﺮﺗﺮ ﮐﺸﻮر ﻗﺮار ﮔﯿﺮد. در ﺳﺎل ﺟﺎری ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﺮاز ﻣﺎﻟﻲ و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ، 500 ﺷﺮﮐﺖ ﺑﺰرگ ﻣﻮرد رﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪی ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ و ﺑﺎﻧﮏ ﭘﺎرﺳﯿﺎن ﺗﻮاﻧﺴﺖ درﺧﺸﺸﻲ دﻳﮕﺮی از ﺧﻮد ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﮔﺬارد.
سازمان مدیریت صنعتی همه ﺳﺎﻟﻪ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت دﻗﯿﻖ ﻋﻠﻤﻲ، اﻗﺪام ﺑﻪ رﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪی شرکت های ﺑﺮﺗﺮ اﻳﺮان ﻣﻲ ﮐﻨﺪ. اﻳﻦ رﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪی ﺑﺮ اﺳﺎس اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮﺟﻮد در صورت های ﻣﺎﻟﻲ ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﻲ ﺷﺪه ﺷﺮﮐﺖها و ﺑﺎ هدف ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺟﺎﻳﮕﺎه بنگاه های اﻗﺘﺼﺎدی و ﮔﺴﺘﺮش رﻗﺎﺑﺖ ﻣﯿﺎن آن ها و ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﮔﺬاران اﻗﺘﺼﺎدی ﮐﺸﻮر صورت می گیرد و ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻪ از اﻟﮕﻮی رﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪی fortune 500 اروﭘﺎ و با همان استانداردهای ﻋﻠﻤﻲاست.

ملت و تجارت 
همچنین بانک های ملت و تجارت در فهرست اعلام شده از سوی سازمان مدیریت صنعتی ایران، روی سکوهای سوم و چهارم بانک ها و نهم و دهم شرکت های برتر کشور قرار گرفتند.

میزان فروش بانک ملت192 هزار و 951 میلیارد و 200 میلیون ریال و میزان فروش بانک تجارت، 149 هزار و 400 میلیارد و 600 میلیون ریال اعلام شده است.

فروش بانک ملت در سال 92 حدود 150 هزار و 826 میلیارد ریال و فروش بانک تجارت در همان سال، 122 هزار و 714 میلیارد و 100 میلیون ریال بوده است.

بر اساس این گزارش، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت پالایش نفت اصفهان، بانک ملی ایران، شرکت پالایش نفت بندر عباس، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک پارسیان، شرکت ایران خودرو، شرکت پالایش نفت تهران، بانک ملت و بانک تجارت در رتبه های یک تا ده شرکت های برتر ایران از نظر میزان فروش در رتبه بندی سال جاری بر اساس عملکرد سال 93 این شرکت ها، قرار گرفتند.

بانک گردشگری 
این در حالی است که بانک گردشگری، شرکت اعتباری عسگریه، شرکت اعتباری کوثر مرکزی، شرکت بیمه البرز و بانک شهر در بین شرکت های دارای بیشترین صعود، جای گرفتند.

بر اساس این گزارش، بانک گردشگری با 30 رتبه صعود و فروش 13 هزار و 237 میلیارد ریالی، جایگاه خود را از رتبه 127 به رتبه 97 کاهش داد و رتبه دوم را در فهرست شرکت های دارای بیشترین صعود کسب کرد.

شرکت اعتباری عسگریه هم 29 رتبه بالاتر رفت و جایگاه خود را از رتبه 123 به 94 ارتقا داد تا با فروش 13 هزار و 564 میلیارد ریالی، رتبه سوم را در بین شرکت های دارای بیشترین میزان صعود به خود اختصاص دهد.

شرکت اعتباری کوثر مرکزی هم با فروش 29 هزار و 720 میلیارد ریالی و در حالی که در رتبه بندی قبلی در جایگاه 78 قرار داشت، در رتبه بندی جدید با جهش 27 پله ای، سکوی 51 را از آن خود کرد. این شرکت در بین شرکت های دارای بیشترین صعود، جایگاه چهارم را کسب کرد.


بیمه آسیا رتبه اول گروه موسسات بیمه ای را کسب کرد

بیمه آسیا برای دومین سال متوالی، رتبه اول گروه موسسات بیمه ای یکصد شرکت برتر کشور را کسب کرد.
 بنابر اعلام مرکز رتبه بندی شرکت های برتر سازمان مدیریت صنعتی، بیمه آسیا در هجدهمین سال رتبه بندی یکصد شرکت برتر کشور با فروش بیش از 25 هزار میلیارد ریال در سال 1393، برای دومین سال متوالی، رتبه اول گروه موسسات بیمه ای یکصد شرکت برتر کشور را کسب کرد.

این گزارش می افزاید: در رتبه بندی شرکت های بیمه ای و در بخش شاخص های رتبه بندی گزارش ویژه همایش شرکت های برتر ایران IMI-100 ، مجموع درآمدهای بیمه ای و درآمدحاصل از سرمایه‌گذاری شرکت های بیمه در نظر گرفته شده است.
 بنابر این گزارش ، در بخش روش‌شناسی رتبه بندی شرکت های برتر ایران، هدف از رتبه بندی شرکت های برتر ایران "شفاف سازی فضای کسب و کار و جایگاه اقتصادی شرکت های ایران و رتبه بندی آن‌ها از نظر میزان تاثیرگذاری در اقتصاد ملی با هدف گسترش رقابت در فضای کسب و کار بنگاه های اقتصادی" بیان شده است

بیمه البرز 
شرکت بیمه البرز هم به عنوان یکی از شرکت بیمه حاضر در بین شرکت های دارای بیشترین صعود و با فروشی 16 هزار و 965 میلیارد ریالی، پرشی 19 پله ای داشت و رتبه خود را از 98 به 79 کاهش داد تا رتبه نهم را در بین شرکت های برتر کشور از لحاظ بیشترین صعود به خود اختصاص دهد.
اين شركت پيش از اين نيز طي چند سال گذشته در ميان ۱۰۰ شركت برتر كشور قرار داشت و سال جاري نيز علاوه بر قرار گرفتن در ليست يكصد شركت برتر،‌ توانست عنوان تنها شركت بيمه و همچنين نهمين شركت در كل شركت‌ها به لحاظ بيشترين صعود در فهرست يكصد شركت برتر را كسب كند. بر اين اساس،‌ شركت بيمه البرز به عنوان تنها شركت بيمه حاضر در بين شركت هاي داراي بيشترين صعود و با فروش ۱۶ هزار و ۹۶۵ ميليارد ريالي، پرشي ۱۹ پله اي داشت و رتبه خود را از ۹۸ به ۷۹ كاهش داد تا رتبه نهم را در بين شركت هاي برتر كشور از لحاظ بيشترين صعود به خود اختصاص دهد. بنابراين گزارش ، بيمه البرز همچنين در سال جاري سرمايه خود را از مبلغ ۳۶۰۰ ميليارد ريال به ۴۰۰۰ ميليارد ريال افزايش داد و بدين ترتيب همچون گذشته، به عنوان بزرگ ترين شركت بيمه كشور به لحاظ سرمايه به فعاليت خود ادامه مي‌دهد. اين گزارش حاكي است ، سازمان مديريت صنعتي براي هجدهمين سال متوالي ، فهرست شركت هاي برتر كشور را براساس سال مالي ۱۳۹۳ اعلام كرد . در ارزيابي شركت هاي بيمه، درآمد بيمه اي و درآمد حاصل از سرمايه گذاري ها به عنوان شاخص هاي مورد استفاده در نظر گرفته شده است كه بر اين اساس بيمه البرز براي چندمين سال ، در ليست صد شركت برتر كشور قرار گرفت .

بیمه معلم

خلاصه نتايج هجدهمين سال رتبه بندي شركت های برتر کشور براساس اطلاعات سال مالي ۱۳۹۳ که از سوی سازمان مديريت صنعتي منتشر شد نشان می دهد که شرکت بیمه معلم از نظر میزان فروش / درآمد در جایگاه ۱۴۰ قرار گرفته است.
این رتبه بندی جایگاه ۵۰۰ شرکت نخست کشور را نشان می دهد.
بر این اساس، بیمه معلم توانسته است در سال گذشته به ۷۰۸۸٫۶ میلیارد ریال درآمد دست یابد، در حالی که این رقم در سال قبل آن ۳۸۳۶٫۵ میلیارد ریال بوده است.
سال گذشته شرکت بیمه معلم در رتبه ۱۶۳ قرار گرفته بود که امسال توانسته جایگاه خود را ۲۳ رتبه ارتقا دهد.
با توجه به عموميت فهرست شركت هاي برتر ايران و وجود انواع شركت هاي توليدي و خدماتي شركت كننده در اين رتبه بندي، برای همگن كردن موضوع، در مورد اكثر شركتهاي توليدي و خدماتي رقم فروش آنها منظور مي شود.
در مورد بانك ها از مجموع درآمدهاي مشاع و غيرمشاع آنها استفاده مي شود و مجموع درآمدهاي بيمه اي و درآمد حاصل از سرمايه گذاري ها نيز در مورد شركتهاي بيمه اي لحاظ مي شود.
پس از گزينش و رتبه بندي شركت ها بر اساس شاخص «ميزان فروش» ، اين شركتها براساس ميزان فروش به دسته هاي صدتايي تقسيم مي شوند و شركت هاي هر دسته براساس ۲۷ شاخص دیگر مقایسه و رتبه بندی مي شوند.

بیمه "ما" لوح تقدیر شرکت برتر از نظر رشد سریع را از آن خود کرد
شرکت بیمه "ما" توانست در چهارمین سال از فعالیت خود در همایش شرکت های برتر کشور که از سوی سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، لوح تقدیر " شرکت برتر از نظر رشد سریع"را کسب کند.
 در هجدهمین همایش شرکت‌های برتر ایران لوح تقدیر" شرکت برتر از نظر رشد سریع" از سوی محمد شریعتمداری معاون اجرائی رئیس جمهور به مهندس مجید صفدری مدیر عامل بیمه "ما" اعطا شد.
بر اساس این گزارش، شرکت بیمه "ما" با افزایش میزان فروش خود توانسته است در میان رتبه ‌های برتر از نظر شاخص رشد سریع در میان یکصد شرکت دوم قرار گیرد.
همچنین شرکت بیمه "ما" توانست با 104 پله صعود، جایگاه خود را در میان 500 شرکت برتر ایران به رتبه 195 ارتقا دهد و رتبه هشتم بالاترین ارتقای رتبه را در بین صد شرکت دوم اخذ کند.
 این گزارش می‌افزاید که معیار های اصلی در انتخاب شرکت های برتر از نظر رشد سریع شامل شاخص‌های تغییر رتبه فروش شرکت های فهرست 100 شرکتدوم طی چهار سال اخیر، منفی نبودن تغییر رتبه فروش شرکت درسال گذشته ، زیان ده نبودن شرکت و وجود اطلاعات شرکت در رتبه بندی IMI-100 برای حداقل 3 سال اخیر می‌شوند.



بهبود جایگاه بانک سینا در بین صد شرکت برتر کشور

در تازه ترین رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی کشور که به معرفی شرکت های برتر ایران در سال 1393 اختصاص دارد، این بانک برای سیزدهمین سال متوالی موفق شد در میان یکصد شرکت برتر ایران قرار گیرد.
طبق بررسی های سازمان مدیریت صنعتی که بر مبنای اطلاعات سال مالی 1393 صورت گرفته، بانک سینا با 4 پله ترقی نسبت به فهرست اعلامی سال گذشته از سوی این سازمان، توانست رتبه 49 را از لحاظ شاخص فروش در میان صد شرکت برتر ایران از آن خود کند.

بانک شهر 
بانک شهر هم به عنوان دیگر بانک حاضر در فهرست شرکت های دارای بیشترین صعود، 16 پله ارتقای رتبه داشت و از مقام 56 به 40 صعود کرد. فروش این شرکت 45 هزار و 989 میلیارد ریال و جایگاه آن در بین شرکت های دارای بیشترین صعود، رتبه دهم اعلام شده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود