امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
11/7 1394

ایران و جهان - بانک دی با روند معقول فعلی توانسته است درآمدهای خود را از سرفصل درآمدهای مشاع افزایش دهد .

به گزارش ایران و جهان،تحلیل گران معتقدند که گزارش عملکرد نه ماهه بانک دی نشان می دهد که عملکرد بانک در حوزه درآمدمشاع افزایش یافته واین روند در مقایسه با نسبت هزینه به درآمد افزایشی است .

بر مبنای گزارشات آماری در حقیقت 77 درصد درآمد مشاع بانک دی در نه ماهه محقق شد که با کاهش 2 درصدی نسبت سود پرداختی به سپرده گذار به درآمد مشاع سهم بانک از این محل به 1212 میلیارد ریال افزایش یافته که در حقیقت 246 درصد این سرفصل پوسس داده شد که نسبت به 6 ماهه اول 1394 رشدی برابر 136 درصدی داشت . 
اما مجموع درآمدها به دلیل تحقق 45 درصدی سایر درآمد ها ( از محل فروش دارایی ) به تحقق 68 درصدی منتج شد( گفتنی است سهم سایر درآمد ها در عملکرد 9 ماهه 53 درصد است) .

بانک دی توانسته است در بخش هزینه ها نیز 79 درصد بودجه را محقق کند که در پایان به تحقق 138 ریال معادل 55 درصد بودجه 251 ریالی منتج شد . از شوی دیگر بررسی ها نشان داد که در حالی که سهم بانک از درآمد مشاع
( به دلیل رشد سود تسهیلات اعطایی کسب سود حاصل از سرمایه گذاری از محل سپرده گذاری مدت دار در سایر بانک ها و کاهش نسبت سود پرداختی به سپرده گذاران) افزایش محسوسی داشته اما به دلیل رشد هزینه ها به نسبت جمع درآمدها شاهد رشد مناسب سود خالص نبودیم به نحوی که نسبت هزینه به درآمد در نه ماهه 72 درصد بود که در 6 ماهه و بودجه به ترتیب 62 و 66 درصد اعلام شده بود . 

در هر حال اگر روند درآمد مشاع در 3 ماهه پایانی سال طی شود و سایر درآمدها بودجه نیز محقق شود میتوان انتظار تعدیل سود به 300 تا 350 ریال را داشت.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود