امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
11/26 1394

ایران و جهان - اعضای حقوقی هیات مدیره بیمه البرز تعیین شدند و در این میان شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان یکی از اعضای جدید این گروه خواهد بود. در ادامه با مدیران این شرکت بیشتر آشنا می شوید .

به گزارش ایران و جهان ، پس از برگزاری جلسه مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده بیمه البرز در صبح امروز باردیگر برخی اشخاص حقوقی که در ترکیب هیات مدیره قرار داشتند برای دو سال دیگر انتخاب شدند .بر این اساس
گروه مالي ملت (سهامي عام) به شماره ثبت 239406 و شناسه ملي 10102801942 به عنوان عضو اصلي ، شرکت گروه توسعه مالي مهرآيندگان (سهامي عام) به شماره ثبت 120320 و شناسه ملي 10101638604 به عنوان عضو اصلي ،دولت جمهوري اسلامي ايران بخش 1 دارايي (معاف از ماليات) به شماره ثبت 2004 و شناسه ملي 14000187509 به عنوان عضو اصلي، شرکت سرمايه گذاري صباتامين (سهامي عام) به شماره ثبت 112281 و شناسه ملي 10101559627 به عنوان عضو اصلي ، صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير به شماره ثبت 18135 و شناسه ملي 10100625070 به عنوان عضو اصلي و شرکت مديريت سرمايه گذاري ملي ايران (سهامي خاص) به شماره ثبت 281793 و شناسه ملي 10103195710 عضو علي البدل انتخاب شدند.

پیش از این در ترکیب هیات مدیره محمد رضا تقوایی به عنوان رییس هیات مدیره به نمایندگی از گروه مالی ملت ،سید رسول تاجدار به عنوان مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره به نمایندگی از وزارت امور اقتصادی و دارایی ،ایران دخت عطاریان به نمایندگی از سرمایه گذاری صبا تامین و رضا کاظمی تکلیمی به نمایندگی از صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و سید کمال سید علی به نمایندگی از مدیریت سرمایه گذاری ملی ایران تشکیل شده بود . بنابر این در ترکیب جدید این شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان به عنوان عضو جدید وارد شده و دولت نیز با مالکیت مستقیم بیش از 17.89درصد سهام بار دیگر نشان داده که از ترکیب هیات مدیره کنار نخواهد رفت .


اما شاید شناخت بیشتر سهام داران بیمه البرز خالی از لطف نباشد .
شرکت گروه توسعه مالي مهرآيندگان
جالب است اگر بدانید که هیات مدیره جدید شرکت گروه توسعه مالي مهرآيندگان را وحید باقری خیر آبادیبه نمایندگی از صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت،محمد حسین قائمی به نمایندگی از شرکت پالایش نفت جی،امیر حمزه مالمیر به نمایندگی از هواپیمایی نفت ایران،اصغر عارفی به نمایندگی ازنفت سپاهان،مطصفی امید قائمی به نمایندگی از شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت تشکیل می دهند. لازم به اشاره است که امید قائمی پیش از این مدیرعامل فرابورس بوده است. نکته دیگر اینکه سایت رسمی کدال گزارش رسمی ای از عملکرد این شرکت منتشر نکرده است اما یافته های خبرنگار ما حاکی از آن است که سرمایه این شرکت 5 هزار میلیارد ریال است .
همچنین امیر حمزه مالمیر نیز چهارمین معاون ناشران و اعضاء بورس اوراق بهادار تهران بوده است . او پیش از این، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار بود .

این گروه که پیش از این نامش سرمایه گذاری آینده نگر بوده است و بعدها به گروه توسعه مالی مهر آیندگان تغییر نام داده جمعی از مدیران با سابقه بورس را در هیات مدیره خود جا داده است و البته خبرنگار ما اطلاعاتی در این خصوص که آیا ایده شکل گیری این شرکت از افراد دارای مناصب دولتی بوده یا خیر به دست نیاورد.

نگاهی به سرمایه بیمه البرز نشان می دهد که سرمایه شرکت در سال ۱۳۸۸ یعنی سالی که قرارداد واگذاری سهامش در راستای خصوصی سازی به امضا رسیده ۴۰ میلیارد تومان بوده است و در سال ۱۳۹۴ سرمایه شرکت ۳۶۰ میلیارد تومان گزارش شده است.

سرمایه این شرکت پیش از این در سال ۱۳۹۱ از ۶۰ میلیارد تومان به ۳۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و شاید جالب باشد که بگوییم این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بوده است و این اتفاق دقیقا پس از تاریخ واگذاری سهام بود و این گونه سهام ۱۰۰ تومانی شرکت برای سهام داران نه چندان خصوصی که سهام راخریدند ارزشمند شده است. بنابراین قیمت سهام شرکت رشد ۱۰ برابری داشته است. 
در سال های گذشته ترکیب هیات مدیره تغییر کمی داشته است 



در همین زمینه بخوانید 

مجمع قانونی یا نمایشی/ صندلی مدیریت دولتی بیمه البرز تغییر می کند؟مجمع قانونی یا نمایشی/صندلی مدیریت دولتی بیمه البرز تغییر می کند؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود